Lars H. Startet 26.September Link til dette innlegget Startet 26.September Hei. I min Saga 27 har jeg en luke over salongen fremme i båten. Der er den nå 39 år gamle pakningen ikke lenger helt bra. Er det noen tips om hvor jeg kan få kjøpt et par meter av profilert pakning? Den må ikke være for stiv pga. rundingen i hjørnene, se skisse for omtrentlige mål. Selvklebende type er å foretrekke. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andora Svart 26.September Link til dette innlegget Svart 26.September Har du hørt med saga?skulle ikke forundre meg om de hadde denne pakningen ,selv om båten er gammel. Ellers har Otto olsen et veldig bra utvalg på profilpakninger av alle slag,utfordringen kan vel bli å få handlet som privatperson, men du kjenner kanskje noen med et org nr? Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 26.September Link til dette innlegget Svart 26.September Sjekk denne siden, kanskje de har noe? https://hgvs.no/gummi?gad_source=1&gad_campaignid=20529749914&gbraid=0AAAAADe-V_LExvZVfPGzTJx7k6hedcq7v&gclid=CjwKCAjw89jGBhB0EiwA2o1On70fhnU6Dj88TjbA6nt0xH90XhLYVgUAGn12Ys-Af6hrrrlPLAEPZRoCpkYQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September Andora skrev for 1 time siden: Har du hørt med saga?skulle ikke forundre meg om de hadde denne pakningen ,selv om båten er gammel. Ellers har Otto olsen et veldig bra utvalg på profilpakninger av alle slag,utfordringen kan vel bli å få handlet som privatperson, men du kjenner kanskje noen med et org nr? Jeg bestilte og kjøpte faktisk en rull pakninger fra Saga for et par år siden, men det er blitt liggende da det ikke var U-pakning. Otto Olsen har jeg handlet med før (simmerringer), men da benyttet jeg meg av org-nummeret til oljepionerene.no der jeg er/var medlem. Det benyttet jeg meg også av ved handling hos noen andre som feks. Würth. Dessverre er Oljepionerene nedlagt da vi kun er noen håndfuller levende medlemmer som er igjen. Når det gjelder Oljepionerene, så vedlikeholder jeg og betaler for nettsidene http://oljepionerene.no selv. Der er det jo så mye oljehistorie at det må vedlikeholdes. Jeg har forsøkt å få oljemuseet i Stavanger og andre til å overta, men uten respons. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 28.September Link til dette innlegget Svart 28.September Jeg sjekker opp! Skal nok klare å finne en som har! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Roger jo Svart 28.September Link til dette innlegget Svart 28.September For søkte med "Google Lens" på tegningen din den fant mange alle var for store. AI Overview Bildet viser en gummiprofil eller en tetningslist med spesifikke dimensjoner og en indikasjon på hvor lim skal påføres: Dimensjoner: Profilen er 25 mm bred og 15 mm høy. Form: Den har en U-formet profil med avrundede topper. Lim: Den gule linjen nederst indikerer hvor lim ("lim") skal påføres for montering. mener det ikke var noen her. fra https://oo.no/wp-content/uploads/Profiler.pdf Hvis det ikke lykkes Prøv Svampgimmi side 28 må antageli opp i storleik Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jonas Svart 29.September Link til dette innlegget Svart 29.September https://www.thansen.no/bil/utstyr/utvendig-utstyr/beskyttelseslister/gummilist-d-shape-12x14mm-3m-tape-8-m/n391/pn980556/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=21046286821&gbraid=0AAAAADq6x1zE9Hh4LTj38ys_3I3PjviCp&gclid=EAIaIQobChMIppWd-PD-jwMVBiGiAx3HlBTgEAQYASABEgKOnPD_BwE Kanskje denne kan brukes hvis høyden er 14 mm? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September Det blir nok litt feil profil. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chris284 Svart 30.September Link til dette innlegget Svart 30.September Hvis du er vant til å handle fra utlandet, så er det flere typer å velge imellom på Ebay. Bl.a søk på Lewmar 361344999, er en lavprofil med spor. Lewmar 361344999 Boat Marine Size MK2 Low Profile Deck Hatch Replacement Seal | eBay Alternativ: Ranger Boat Rubber Gasket Seal 305411 | D-Profile 1/2 x 1/2 Inch (FT) | eBay Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Roger jo Svart 30.September Link til dette innlegget Svart 30.September Det nermer seg mulig Denne Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
bellen Svart Tirsdag 20:21 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:21 Er du helt sikker på at pakningen skal ha en U-profil og ikke en flat- eller en D-profil? Det kan ikke være at den har fått denne U-profilen på grunn av at den har ligget i press mot kanten i lang tid? Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart Tirsdag 21:51 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:51 Hvis formålet er å få luken tett, så kan det vel også tenkes at man kan få den tett med en pakning som ser litt forskjellig ut i fra den originale, slik at det kan finnes forskjellige alernativ, som kan fungere? Holdbarhet og kvalitet er nok ellers en annen kritisk faktor. Har kjøpt pakninger tidligere, som har gjort det tett nok, men med en varighet på ett år eller to. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Tirsdag 21:52 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:52 Nå fikk jeg noe å tenke på. Jeg fikk jo en slik flat pakning fra Sagaboats, men tenkte at det var en erstatning for vanskelig tilgjengelig U-profil. Men hvor i hule he . . kan jeg ha gjort av den? Jeg har neppe tatt den med til båten. Jeg få gå gjennom alt av skap og hyller på "gutterommet", snekkerboden og garasjen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 4 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Etter å ha endevendt all i skap og hyller hjemme, måtte pakningen være i båten. Idag var jeg en tur i båten for å sjekke at alt hadde gått bra etter det kraftige høyvannet igår, og alt var OK. Dermed var det å gå gjennom de 4 stuerommene i båten. Selvfølgelig lå pakningen der i det 4. stuerommet jeg gikk gjennom, helt på bunnen! Den ser helt OK ut og grei å bøye rundt hjørnene. Jeg testet limet med en liten bit, og det satt utrolig godt. Nå er det bare å få bort den gamle pakningen og rengjøre etter den. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Da avslutter jeg purringen min på Otto Olsen og Würth!👍 Godt du fant den!😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.