enslagsgjest Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Lewmar er jo også beryktet for stive priser på reservedeler! Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
dennrick Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden 7 minutes ago, Seilars said: Konklusjonen til Thomas er vel at han er godt fornøyd med Bavaria, men mindre fornøyd med Lewmar som har levert endel av utstyret ombord. Men det er jo alltid litt vanskelig å beregne hvor mye ekstra hardkjør slikt utstyr har fått pga. langturen som har vart i flere år. Langturseilere pleier jo å si at de fikser båt på eksotiske plasser. Regner med at endel av de lewmar feilene Thomas har opplevd skyldes hard bruk over veldig mange timer. Han har vel vært 7 år underveis nå. Jeg har en kompis som har vært seiler i flere år og som leter etter ny seilbåt. Han er en bestemt mann som vet hva han vil ha, og han er av den formening at han ikke ønsker en brukt langturbåt pga det den kan ha blitt utsatt for av langvarig stress. Antar det samme kan gjelde for charterbåter? Så også videoen. Syntes denne Cruiser serien er fine båter. Den vi har nå lå på FINN samtidig som en Cruiser 45. Den ble kjøpt av en bekjent av oss, og vi hadde samme hjemmehavn et år. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Ask Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Hei. Stemmer det at Bav. har dekksutstyr frå leverandørar som er kjent for kvalitet, men at dekksutstyret jamnt over er eit nummer for lite? Altså at dekksutstyret på Bav. er underdimensjonert. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Ask skrev 1 minutt siden: Hei. Stemmer det at Bav. har dekksutstyr frå leverandørar som er kjent for kvalitet, men at dekksutstyret jamnt over er eit nummer for lite? Altså at dekksutstyret på Bav. er underdimensjonert. Det vil alltid være noen som mener det, men det gjelder nok også for tilsvarende turbåter, og ikke bare for Bavaria. Større winsjer var på utstyrslista da jeg kjøpte båten vår ny i 2003, men kan ikke huske at jeg har sett noen som er solgt med større winsjer. Alt av utstyr er nok iht. leverandørens anbefalinger, og innafor de anbefalingene disse har for belastning. Det samme gjelder for motor der man får den minste som fungerer fint, men kan betale ekstra for en større. Det er litt som med bilkjøp, man har ikke så lyst på basis modellen, det må kjøpes litt ekstrautstyr. Men selv om man velger standard, så fungerer det helt utmerket på en bavaria, for det er noen som har regnet på det. Å kalle dekksutstyr eller motor underdimensjonert handler nok mer om egne ønsker. Vi valgte eksempelvis stor motor, men de jeg kjenner med samme båt og standard motor er veldig godt fornøyde med det også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.