FraGu Startet 28.September Link til dette innlegget Startet 28.September Hei alle jeg leter etter hvem som var konstruktør/tegner av Årø 28 (modellen fra slutten av 1970-/tidlig 1980-tall). Båtene ble produsert av Norrønabåt AS/Tenvik ifølge eldre kilder, men jeg finner ikke navnet på den som tegnet skroget. Har noen original brosjyre, tegning eller annet arkivmateriale som oppgir konstruktørens navn? Alle tips eller bilder tas imot med takk. Mvh Frank Gulliksen Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 28.September Link til dette innlegget Svart 28.September Mener han heter Eriksen (husker ikke fornavnet)? Bodde på Borgheim i Færder kommune (Nøtterøy). Sønnen heter Henning Eriksen. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.September Link til dette innlegget Svart 28.September Ikke direkte svar på det du spør om, men det har vært postet en del på forumet om denne båten. Det ligger brosjyre på Årø 875 i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 28.September Link til dette innlegget Svart 28.September Jeg TROR Årø 28 ble tegnet/konstruert av ingeniør Freddy Mikkelsen. Han var i alle fall involvert i flere båttyper på 70-80-tallet, blant annet også FM-båtene (FM -> Freddy Mikkelsen). Jeg mener også at de fleste Årø 28 ble støpt hos Sølversen Plast i Ramnes, da som halvfabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.