roboolo Startet 29.September Link til dette innlegget Startet 29.September Hei, er det noen som har erfaring med motorbrønn I båt? Ulemper med dette? Har en viksund 660, som jeg planlegger og støpe motorbrønn I, er litt usikker på hvor stor motor jeg skal gå for, har stått en 2 syl 15 yanmar i den, mykje kakkel og bråk, og med fjerning av motorkasse, blir d veldig god plass i huset, og ikke minst stille. Har noen bilder av ett slikt prosjekt? Takk på forhånd før svar😀 Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 30.September Link til dette innlegget Svart 30.September Det er jo masse Nordan 21 med motorbrønn ( Yellowboats) Sikkert en av disse i nabolaget der man kan sjekke og måle litt. Tipper ca 15-20 Hk high- thrust motor er ok. Sitér dette innlegget Link to post
roboolo Svart Lørdag 13:45 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:45 Hei, lager brønn I en viksund 660, skal montere utenbordsmotor, hvor mange hk tror dere er fornuftig? 20-50hk ? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart Lørdag 15:34 Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:34 Hei. Først: Du bør endre trådtittelen, som ikke er i tråd med forumreglene. Det du egentlig lurer på, henger ikke sammen med innholdet i tittelen. Forslag: "Hvor stor motor i Viksund 660 som er ombygget med påhengerbrønn?" Til spørsmålet: Har sett at Crescent Allure, Yellowboat o.l ofte har hatt motorer på rundt 20 hk. Men disse båtene er kanskje litt mindre og letter enn din? En pekepinn kan det sikkert uansett være. Sitér dette innlegget Link to post
Moderator Svart Lørdag 16:05 Link til dette innlegget Svart Lørdag 16:05 Kommentar fra moderator: Slått sammen 2 like emner. Det nye hadde også mangelfull tittel, "Brønn i båt". Anbefaler alle å lese reglene før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart Søndag 12:02 Link til dette innlegget Svart Søndag 12:02 roboolo skrev for 22 timer siden: lager brønn I en viksund 660, skal montere utenbordsmotor, hvor mange hk tror dere er fornuftig? 20-50hk ? Tenker at det du trenger her er en såkalt "high thrust" motor, med ekstra lang stamme, lavere giring og stor propell som gir bedre skyvekraft i lav fart. Såvidt meg bekjent er 660 skroget er rent deplasemenskrog, dvs det går ikke fortere enn 7 knop uansett hva du monterer. Så tenker det er liten vits med stort mer enn 20 hk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.