Antomic Startet 1.Oktober Link til dette innlegget Startet 1.Oktober Hei folkens. jeg har laget nytt instrument panel i båten. så da installerte en wema tur teller i kombinasjon med time teller. men det jeg ønsker er å "overføre" timene fra gammel teller (ca 2200 timer) da lurer jeg på hvordan jeg kan gjøre det? min første tanke er ta av kabelen fra dynamo (w+) så gi + inn på giver kabelen. vil den da starte og telle? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Oktober Link til dette innlegget Svart 1.Oktober Timeteller aktiveres vel av rød og blå, ikke W. Men hvorfor ønsker du egentlig å overføre timene? Sånn bortsett fra at det vil ta over tre måneder så har det vel heller ikke mye for seg. Det viktigste bruksområdet for en timeteller er å holde oversikt over serviceintervaller og evt drivstofforbruk, og det får du like godt til om du starter fra null. Historikken kan du jo skrive i loggboken evt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Antomic Svart 1.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober Ja jeg forstår det, dette tar riktig nok over 90 dager det forstår jeg. men nå er den på land og skal ikke ut før i april tenker jeg. så da har man jo over 90 dager av tid. enkelheten er bare og ikke skrive det i loggboka. når jeg setter på tenninga kommer det strøm på rød og blå. men time telleren går ikke før det er turtall. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.Oktober Link til dette innlegget Svart 1.Oktober Du trenger vel en slags pulsgenerator. Kanskje det holder med "brum", som fanges opp av en lang ledning lagt (fraisolert) ved siden av en strømførende 220V kabel ? Evt. forsterket med en radio eller forsterker med Aux inngang. Sitér dette innlegget Link to post
Antomic Svart 1.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober fikset en puls generator på McGyver vis. ser ut til det kommer til og virke. men dette ble laget med en drill. så dette var bare for og se om det virker. men kanskje jeg burde prøve aux på radion i båten. mye letter det om det viker da. ler litt av testen... se bilder hehe Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.Oktober Link til dette innlegget Svart 1.Oktober Kanskje denne, med passende lydkort eller forsterker: https://onlinetonegenerator.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Antomic Svart 1.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober det ordnet seg. men tusen takk for alle som brukte tid på denne saken. løsning: kjøpte 3 punkts blinke rele koblet opp til en 12v vifte. koblet (w+) på den som brytes. fikk vel 5 omdreininger på viseren. men fønker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.