M/B Strilen Startet 8.Oktober Link til dette innlegget Startet 8.Oktober Thrusteren kuttet under bruk. Har kjørt gjennom en sjekk jeg fant på youtube (amerikansk Sleipner dealer), Har by-passet termosikring uten at det hjalp. Koblet fra betjeningspanel og koblet meg rett på rele, dette slår men ingen omdreining. Målte spenning mellom A2 og neg pol ved aktivering av rele til 12 V. Jeg måler imidlertid 10V mellom A2 og neg pol selv om ikke releet aktiveres.Har noen tips om hva som kan være feil her? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Oktober Link til dette innlegget Svart 8.Oktober Hvor lenge er det siden el-motoren hadde service? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Strilen Svart 8.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober Nettop kjøpt båten, en del kullstøv i rommet den står i….er nok en god stund siden Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.Oktober Link til dette innlegget Svart 9.Oktober Klikker det en gang i releet ved aktivering, eller står det å klaprer? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hanto1 Svart 9.Oktober Link til dette innlegget Svart 9.Oktober Blås rent og sjekk børster. Ellers kan du prøve å by - passe releet, kan være brent og vil ikke slippe gjennom nok strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Oktober Link til dette innlegget Svart 9.Oktober Plukk ut motoren og gjør den ren. Bremserens og fint smergel er stort sett det som trengs. Huldas Sleipner har vært ute og fått omsorg ca. 4 ganger på 20 år. Første gangen var det full stopp. Til vinteren skal motoren ut igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 10.Oktober Link til dette innlegget Svart 10.Oktober Vil anbefale å utvise forsiktighet når du tester på denne motoren. Det er potensielt veldig høye strømmer i kretsen. Det beste er å plukke ut motor, demontere, rengjøre, kontrollere børster osv. Sette sammen og teste igjen. Som nevnt over. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Oktober Link til dette innlegget Svart 10.Oktober Å bypasse en slik motor er nummeret under full kortslutning. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 11.Oktober Link til dette innlegget Svart 11.Oktober Støtter de siste svarene frisk motor trekker 530amp det er ikke noe å leke med. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Strilen Svart 14.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober Har rengjort motor, den fungerer nå når jeg kjører styrestrøm direkte på releet, virker ikke ved bruk av betjening ute eller inne. Ser ut til at forsinkelsesreleet er kaputt Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.Oktober Link til dette innlegget Svart 14.Oktober Var det ikke ett av medlemmene har inne som måte punge ut med 3-4k for ett börstesett for ett par år siden ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.