Signis Startet 9.Oktober Link til dette innlegget Startet 9.Oktober Service på VP D4 2006, 260 DPH.. Skal som mange andre serve drev og motor nå i høst i forbindelse med oppsett. Hva er hensiktsmessig å serve? Motor har gått 1240 t, forrige storservice på 1190 timer høsten 2023 hos volvo-verksted som gjorde "full pakke" med unntak av knutebelg som ble byttet våren 2023. (Forhandler gikk god for 2 års intervall på motorolje). Har syrevasket saltvannsdel våren 2025, nye anoder i motorblokk og på drev etc. Hva ville dere gjort/skiftet nå i høst uten at det er helt overkill? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 10.Oktober Link til dette innlegget Svart 10.Oktober Om du byttet belg i 2023 skal den byttes i år også. Oljeskift på DPH er forøvrig et must hver eneste år. Ble det ikke utført i 2024? Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 10.Oktober Link til dette innlegget Svart 10.Oktober Du finner en servicemanual på nett. Den kan du laste ned. Der finner du det som skal skiftds,hvordan du skifter og skiftintervaller. Jeg har bare tommeltotter,men klarer alt selv. Impeller overlater jeg til mekaniker da det er trangt i en Saga 315. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Oktober Link til dette innlegget Svart 10.Oktober Har samme motorpakke selv, i en Windy 8000. Høres egentlig ut som du er "Good to Go". Da ville jeg kanskje sjekket andre ting som: - Er løpehjul/strammere på reimer byttet fra plast til stål? - sjekke at slangene på dieselkjøler ikke har begynt å ese? - har du tørt motorrom? Regnvann som samler seg under motor er fy fy. Bunnpanna ruster før du får sagt "kake" - er dysene skiftet eller gått over? - skifte olje på drev? I hverfall tappe ut litt, slik at du får sjekket om det er vann i olja/misfarging Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.