Jump to content

Får ikke start på MD 2030 etter motorstans, dårlig diesel

Steihy

Recommended Posts

1 hour ago, subwoofer said:

MD2030 er en grønn svenske. Utover det har jeg ingenting å tilføye.

Men dette er så vidt vites en Japansk motor, kamuflert som en engelskmann. og igjen videre kamuflert som en svenske?!

2 hours ago, Grimme Elling said:

Jeg kjenner ikke yanmar-motorer spesielt, men det er ikke uvanlig med en myk skive mellom injektor og blokk som skal fungere som en tetting. Disse kan byttes, men da må injektorene ut.

Dette (VP2030) er vel så vidt vites en Japansk/Egelsk/Svensk sak. (Perkins produsert i Japan og marinisert i Sverige).

Ellers så høres jo rådene veldig fornuftige ut. 

subwoofer skrev 17 minutter siden:

Såpass ja! Motorkonstruksjoner er seigliva greier, og det er færre enn man skulle tro av dem. I bilbransjen lever visstnok et grunndesign ca 30 år i gjennomsnitt.

Og mange bilmotorer brukes også som basis for båtmotorer. Både innenbords og utenbords...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
31 minutes ago, index said:

Og mange bilmotorer brukes også som basis for båtmotorer. Både innenbords og utenbords...

Har hatt MD2030 tidligere, og det synes jeg var en veldig positiv opplevelse, på grunn av gjennomgående ganske enkle og robuste løsninger. Mye mer "mikk makk" og rare løsninger (rørkoblinger) på modellen før, VP2003, som Volvo produsere selv. Ombord i min båt nå, så befinner det seg en japansk industrimotor som har skiftet farge og blitt marinisert og rebrandet i England. Det forhold at motoren kanskje var gammeldags for 20 år siden, synes jeg er bare positivt. Jo færre datasystemer, elektroniske sensorer, feilmeldinger og elendighet, desto bedre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...