Grimme Elling Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober Ja, beklager. Jeg har lest et par ulike tråder litt for tett oppi hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober 1 hour ago, subwoofer said: MD2030 er en grønn svenske. Utover det har jeg ingenting å tilføye. Men dette er så vidt vites en Japansk motor, kamuflert som en engelskmann. og igjen videre kamuflert som en svenske?! 2 hours ago, Grimme Elling said: Jeg kjenner ikke yanmar-motorer spesielt, men det er ikke uvanlig med en myk skive mellom injektor og blokk som skal fungere som en tetting. Disse kan byttes, men da må injektorene ut. Dette (VP2030) er vel så vidt vites en Japansk/Egelsk/Svensk sak. (Perkins produsert i Japan og marinisert i Sverige). Ellers så høres jo rådene veldig fornuftige ut. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober Såpass ja! Motorkonstruksjoner er seigliva greier, og det er færre enn man skulle tro av dem. I bilbransjen lever visstnok et grunndesign ca 30 år i gjennomsnitt. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober Det er jo de gamle seiglivede greiene som er til å skru på. Min Beta Marine 25 som er 20 år gammel, viste seg å være aller siste modell, og den er forstatt salg. Det syntes jeg var en veldig postiv oppdagelse. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober subwoofer skrev 17 minutter siden: Såpass ja! Motorkonstruksjoner er seigliva greier, og det er færre enn man skulle tro av dem. I bilbransjen lever visstnok et grunndesign ca 30 år i gjennomsnitt. Og mange bilmotorer brukes også som basis for båtmotorer. Både innenbords og utenbords... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arne2 Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober 31 minutes ago, index said: Og mange bilmotorer brukes også som basis for båtmotorer. Både innenbords og utenbords... Har hatt MD2030 tidligere, og det synes jeg var en veldig positiv opplevelse, på grunn av gjennomgående ganske enkle og robuste løsninger. Mye mer "mikk makk" og rare løsninger (rørkoblinger) på modellen før, VP2003, som Volvo produsere selv. Ombord i min båt nå, så befinner det seg en japansk industrimotor som har skiftet farge og blitt marinisert og rebrandet i England. Det forhold at motoren kanskje var gammeldags for 20 år siden, synes jeg er bare positivt. Jo færre datasystemer, elektroniske sensorer, feilmeldinger og elendighet, desto bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.