imo1075 Startet igår klokken 06:30 Link til dette innlegget Startet igår klokken 06:30 Har skiftet startmotor på en gammel Sole Mini 17 som har stått i mange år, starter slår kun inn når man kobler fra stopp knappen bak på tenningen, så starter den og kan koble til stoppknapp igjen og denne fungerer da når man trykker stopper motor...Har forsøkt å skifte tenning også, nytt stert rele og gløde rele er også koblet til.. Har ikke koblet til dynamo da eg venter på ny men antar at denne ikke har noen innvirkning på dette.... Noen som kan hjelpe til med løsning ?? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 14:07 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:07 Mystisk. Det er jo ganske enkel signalering dette. Er det et relé på stoppsignalet også? Bilder av releene og begge sider av instrumentpanelet vil kanskje hjelpe litt. Ellers vil jeg anbefale å måle spenninger der du kommer til. Har du koblingsskjema? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Skal denne ha stopp knapp da? I skjemaet står det kun stopp på tenningslås. Stoppsignalet skal da kobles til pol 58 som får strøm når tenning slås av. Kan en tidligere eier ha laget noe hjemmemekk? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
J-Å Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Er dette riktig skjema ? Sitér dette innlegget Link to post
imo1075 Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Her er bilde av tenningslås, ja har vert stoppknapp på denne i fra forrige eier. Dette fungerte fint tidligere. Men nå har denne stått ubrukt flere år. Har startet med å fikse opp denne båten og da er dette problemet komt opp. Som sagt er ny startmotor og releer satt i, er kansje en ide å bestille ny solenoid ventil også ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Ikke original tenningslås iht skjema ser det ut til. Hvor har du koplet stoppknappen til? Solenoiden enten virker eller virker ikke, og det høres jo ut som om din virker da.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
imo1075 Svart 12 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Det husker eg ikke helt, hadde en ny akkurat lik tenning liggende ombord som eg byttet til men tror det er nr1, for lys i panel kommer på i 1 hakk og her var også stoppknappen koblet til. Lager klikkelyd i solenoiden når eg trykker på stoppknapp. Har også prøvd å bytte stoppknappbryter Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Det burde jo fungere ja. Jeg ville ha sjekket om solenoid reagerer når du prøver å starte. Det bør den absolutt ikke gjøre, med intakt stoppbryter. Men ting kan jo være rart koblet da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
imo1075 Svart 7 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Ja tar en sjekk en av dagene, er masse hjemme mekk på det elektriske. Planer er å få ryddet dette skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Ja, spander et par timer med et multimeter før du skifter enda mer deler. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.