Frikken Startet igår klokken 10:41 Link til dette innlegget Startet igår klokken 10:41 Vi har nylig kjøpt en Inter 9300HT som har et Wallas kokeapparat. Er det noen med tilsvarende båt som har byttet fra Wallas til gasskokeapparat og hvor har dere evt plassert gassflasken? Sitér dette innlegget Link to post
SUN960 Svart igår klokken 11:16 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:16 Endret etter at TS oppdaterte tittelen.🙂 Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart igår klokken 18:11 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:11 Hei Jeg hadde maken båt tidligere. Jeg støpte meg en kasse til gassen, med slange i bunn av denne som gikk ut skutesiden. Monterte den i babord benk akter. Sitér dette innlegget Link to post
Frikken Svart igår klokken 19:01 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 19:01 Takk for svar , det ser ut til å være der batteriene er plassert i vår båt Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Frikken skrev for 12 timer siden: Takk for svar , det ser ut til å være der batteriene er plassert i vår båt Har du ikke batteriene i under køya i akterlugaren? Du mister jo mye stuerom om de er i sofan. Sitér dette innlegget Link to post
Frikken Svart 13 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Batterier er under sofabenk ved byssebenken ja . Har et lite rom i benken der kanna til Wallas står. Resten av benken er batterier,lader,regulator til solcelle samt hovedstrømbryter Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil gå fra trygg og luktfri Wallas til fuktig kabin, lukt og eksplosjonsfare med gass. Men det er ditt valg da, gass er i det minste raskere for de som har det travelt på sjøen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Windy37GM Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Sikkert fordi vedlikeholdet på Wallas kan bli et mareritt. Jeg har hatt 3 Wallasser. 2 vært på service hos en som var her på forumet. Brukt tusenvis av kroner på vedlikehold og timer med frustrasjon. Nå har vi gass, følger godt med og hverdagen er en helt annen. mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
index Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Windy37GM skrev for 5 timer siden: Sikkert fordi vedlikeholdet på Wallas kan bli et mareritt. Mulig det om du er uheldig. Jeg har hatt min 20 år. Skiftet bryteren, thats it! Starter og virker uansett. Et herlig apparat. Har ikke engang skiftet veker på disse årene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Windy37GM Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Hadde det i Joda310 vi hadde, en god del tøys og tull. Men sikkert som bare det mhp på bramm, så derfor satte jeg et Wallas95D i en Bavaria32 Sport vi kjøpte. Masse krøll med diesel, ble bedre med fritidsparafin. Kronglete oppstart hver vår. Forrige Windy hadde Wallas85, etter å ha kjøpt deleapparat, sendt det til rep (hvor reparatøren knuste plata-mente det var Posten som knuste plata-kosta meg en formue) og holdt på med diverse så ble båten solgt. det fungerte forsåvidt da. Nå er det gass og himmel for forskjell. Varmt på 0,0 og stort sett bare fryd og gammen. Aldri mer Wallas her ihvertfall :-) mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.