Arbeidsmann Startet 15.Oktober Link til dette innlegget Startet 15.Oktober Hvor kommer slangen til fødepumpa fra? Tank -> Vannutskiller/filter -> fødepumpa Antar jeg.... Hvor skal slangen som kommer inn / ut på toppen av dieselfilter-huset som ikke går til/fra motor eller fødepumpe ? Noen som har en skisse? Har noen diagram eller beskrivelse av tilkoblinger bak på det "gamle" B panelet med nøkkel ? På panelet er alle kabler til bak på turtelleren koblet fra og har ikke funnet dokumentasjon på det, har noen det? Info under sier ikke nok Dette dokumentet viser tilkoblinger og ledningsfarger for Yanmar 3YM20 motor med analogt B-panel. Panelet har nøkkelbryter, turteller, timeteller og alarmlamper for olje, temperatur og ladesystem. Pin / Ledning Farge Funksjon Tilkobling B Sort (Black) Jord / minus Motorblokk / batteri (-) R Rød +12 V batteri (via hovedsikring) Batteri (+) RW Rød/Hvit Tenningsstrøm (etter nøkkel på ON) Panel og sensorkretser YW Gul/Hvit Oljetrykksalarm Oljetrykksbryter GY Grå/Gul Vanntemperaturalarm Temp. bryter på topplokk LB Lys blå Ladesystemlampe Dynamo L-terminal BL Blå Panellys / belysning Via nøkkel ON eller bryter P Grønn / Hvit Turtellersignal Dynamo W-terminal OR Oransje Buzzer Intern alarmkrets BR Brun Forvarming (gløding) Glødeplugg-relé W Hvit Startkrets Starter solenoid Viktige merknader: • Motor og panel deler samme jord (svart kabel). • Ikke koble dynamoens ‘B+’ til ladesignallyset – bruk kun ‘L’-terminalen. • Panelbelysning (BL) skal sikres via 2 A sikring. • Bruk originale Yanmar kabelstammer for korrekt kontakt og fargekoding Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 16.Oktober Link til dette innlegget Svart 16.Oktober Ut fra dette skjemaet kan det se ut som lekkolje går innom filteret?? https://j109.org/docs/yanmar_3ym-2ym-service-manual.pdf#page=28 Hjelper dette? https://j109.org/docs/yanmar_3ym-2ym-service-manual.pdf#page=205 Sitér dette innlegget Link to post
Arbeidsmann Svart Mandag 17:49 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 17:49 Fra tank -> grovfilter diesel / vannutskiller -> matepumpa som står skrudd i siden på motoren. Fra finfilter -> tank (det må vel være overskudds diesel i fra: returdiesel og overtrykk fra matepumpe ? ) Kobling av instrument B gjenstår. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.