Lars H. Startet 17.Oktober Link til dette innlegget Startet 17.Oktober Igår 16/10 var det endelig slutt på sesongen, da var det å legge seg til på opptaksbryggen og vente på trucken. Deretter var det spyling med en ordentlig høytrykksspyler. Men det var ikke mye å spyle vekk, ikke en eneste rur på skroget, og heller ikke noe "gress". Det eneste stedet med rur var på roret og litt på stevnsbeslaget (som eg beskyttet med anode som fremmer groe). Ja, og så var anoden på baugpropellen full av rur, men ikke selve propellbladene. Nå er det bare å telle dager til uke 13 i 2026 (siste uken i mars) for sjøsetting. Før det, blir det vinterkonservering og innpakking av båten i en 6 × 10 meter presenning. Den snart 82 år gamle kapteinen gruer seg til det. Men jeg klarte det sist år, og år før. Da var jeg jo bare 80 år. Idag var jeg forresten til helsesjekk hos fastlegen, blææ! Han likte hverken lungene eller blodtrykket og tok mange prøver. Det ser ut til at en skanning av lungene er forestående, og kanskje sjekk hos en hudlege, jeg har jo hatt føflekkreft tidligere. Jeg benyttet anledningen til også å få tatt en influensavaksine, greit å sikre seg litt. Nå hadde det vært godt med en dram (som jeg ikke har), så jeg får ta en boks av helgepilsen. Nå er det tid for middag med klippfisk (Trude er jo fra baillsund/Kristiansund!). Ha en fin helg alle båtvenner! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 17.Oktober Link til dette innlegget Svart 17.Oktober Ligeså. Jeg har to flasker Whiskey (irsk stavemåte) i Strömstad. Skal de holde må de være på mer enn en armlengdes avstand. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.