Krimart Startet 27.Oktober Link til dette innlegget Startet 27.Oktober Jeg har nettopp kjøpt en gammel on-off 22fot racing seilbåt med karbon-laminat seil og tenker å få en seilmaker til å gå over seilene. Hensikten er å få en ærlig vurdering på kvalitet og eventuelt fikse på dem om det skulle være nødvendig. Seilene har uten tvil sett sine beste dager. Mylar(?) filmen har begynt å sprekke opp men jeg har ikke klart å se om det er brudd på fibrene. Dvs. det er ikke sikkert det er noen vits å legge noe penger i å fikse dem, men det er også begrenset hvor mye penger jeg er villig til å legge i nye seil så hvis jeg kan forlenge levetiden noen år til er det kanskje verdt pengene til en seilmaker. Er det noen som kan anbefale en seilmaker i Oslo-området? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Oktober Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Ser Hovdanseil er greie, ligger på Tveita. ble anbefalt her i 2012. Min erfaring er små lokale seilmakre er bra. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
eivindch Svart 27.Oktober Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Har god erfaring med Gran Seil på Fornebu. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 27.Oktober Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Jeg prøver gjerne ut mindre seilloft for service-oppdrag. De trenger omsetning de også. På Best Marin på Skøyen holder Wind design til, de er rett ved jobben og har alltid tid til små innimellom-jobber. God plass så om du leverer på høsten kan seilene ofte ligge til våren. Doyle seil prøver med et serviceloft på Blommenholm, i de gamle Navy- lokalene, og har et større loft i Aurskog. Jeg vet ikke status der, om de er i drift fortsatt. Jobben du har er jo ikke rocket sience og en grei mulighet for deg til å prøve ut alternative leverandører. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 29.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober Takker for nyttige svar. Jeg visste ikke om at Doyle hadde seilloft på Aurskog, og heller ikke Wind Design - ingen av dem dukker opp på Google Maps søk på "seilmaker" Hvis de kan lagre seil i løpet av vinteren er det fristende. "Seilhotell" etter dekkhotell-modellen? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Oktober Link til dette innlegget Svart 29.Oktober Jeg har gode erfaringer med Doyle. Selskapet heter Tarpon AS (Tarpon.no). Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.