Jump to content

Hva anbefales som dekksbelgg i åpen skjærgårdsjeep?

Okkaby

Recommended Posts

Har som nevnt annet sted, kjøpt en nye West Viking 590 pro C.

Her er det stort dansegulv av et dekk. siden den skal brukes til å fiske ifra, så har jeg lyst på noe dekks belegg så dekke blir mer skli sikkert, samt balje ikke seiler rundt på dekk med en liten krusning.

Vil det lønnes seg å lime på EVA teak belegg, eller vil feks gummi mate type ringgummi være bedre løsning? 

Treadmaster, dyrt som fy, men god sklisikring og svært slitesterkt i forhold til mye annet. 

EVA-teaken til Biltema er myk og god å gå på, men dessverre så myk at den ikke virker å vare i lengden. Har opplevd at den revner/smuldrer om man skrubber litt hardt med sko på, noe som fort kan skje i kampens hete under fisking (i alle fall når jeg fisker😄). Rimelig og i utgangspunktet fin løsning, men samtidig noe skuffende kvalitet. I tillegg er den litt "svampeaktig" og med det ikke like lett å holde ren som mer gummibaserte løsninger.

Skal sies jeg har mulighet å skanne hele dekket, så jeg evt kan få belegg som er tilpasset 100%. Da vil kanskje bestilling fra utlandet lønne seg.

Men har ikke lyst å bruke en formue heller. Har en mistanke om at vi blir å bytte til større båt med hytte rimelig fort, om guttene liker fiske på dybda.

Hakkannen skrev 2 minutter siden:

Da er nok gjerne gummimatte av typen ringgummi en greiere løsning ja😊 Kjekt når avkommet gir gode grunner for oppgradering😁

Var jo veldig nærme å alt gå for større med hytte nå. Men skal bruke litt på maling av feriebåten i vinter også. Så får prøve med denne først. Så evt bytte om et årstid.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...