skage Startet Tirsdag 14:58 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 14:58 Sitter og søker litt på nettet for og finne noen nye tak spotter til vår bavaria seil båt. Det er jo utenpåliggende og med bryter. Ønsker og ha bryter og ikke noe annet. Trenger ikke noe dimming eller noe. Noen enkle moderne led lys. vil primært skifte i salongen og bruke de som er fine til og erstatte de mindre pene på soverom. Båten er fra 2008 og er en vision 50. Standard tak spotter/orginale i dag. De bør vel være ca 10-12 cm i diameter og ikke bygge så mye i høyde, selv om det er mye og gå på da på denne modellen. Er det noen som har noen forslag.? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 05:41 Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:41 Jeg vurderer å bytte til denne typen, men de blir kanskje litt små for deg. Biltema har noen litt større med touch bryter: 1 2 Jeg har nå litt mer trauste Biltema lys, som er greit hvis du foretrekker en vanlig bryter. Finnes også i messing. Maritim har også noen lignende Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart igår klokken 07:05 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:05 Jeg har disse, kjøpt flere av de, da de gir bra lys…..mine er chromet (fann de ikke da jeg søkte) https://erlandsonsbrygga.se/137mm-kabinlampa-led-massing/ jeg har 3 stk av disse, som er veldi behaglige ved nattseilas omkoblingsbar mellom hvit og rød https://www.pocomarine.com/shop/dr-led-red-mars-dome-5-12-redwhite-cabin-light/?srsltid=AfmBOopE3KwsfNVGm8w9DeAuX-B3b1l900zdB45MpETd1C-tfiiU4HIf (Kjøpte de på SVB, men finner de ikke der nå) SVB har Bavaria lys om de er disse du har https://www.svb24.com/en/bavaria-led-ceiling-light.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
skage Svart igår klokken 11:58 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:58 Da begynner og komme noen alternativer her, supert. Syntes de er relativt dyre rundt om. Tenker at dette burde ikke koste så mye men. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart igår klokken 12:15 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:15 her en med Bryter på tilbud 54% Siden du skal bytte vurder om du ønsker mer lys. jeg hadde 3W og byttet ut til 5W de bygde mer i dybden, men med Hullsag ytterdia bolt i sentrt hullet drill og laget kon og hullsag innerdia. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
J-Å Svart igår klokken 12:15 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:15 Du kan jo se på Aliexpress også. Disse med hvit og rød er kanskje ikke så dumme, hvis en har bra høyde. Eller disse Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart igår klokken 13:33 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:33 Hei! ville sjekket ut lamper herifra :) legger ved link til noen spottere som er ofte brukt av båtfolket grunn størrelsen. dem har mye annet til en god pris :) https://ledlyskilder.no/soek?orderby=position&orderway=desc&search-cat-select=0&search_query=reco68&submit_search= Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 7 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Roger jo skrev for 21 timer siden: her en med Bryter på tilbud 54% Siden du skal bytte vurder om du ønsker mer lys. jeg hadde 3W og byttet ut til 5W de bygde mer i dybden, men med Hullsag ytterdia bolt i sentrt hullet drill og laget kon og hullsag innerdia. Ò disse jo lekre da. Får vel ikke lov og sette så fine i en bavaria…. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Nei, der går grensen :-) Jeg må ha en del lamper i Hulda også. Noen av de som kan switche til rødt kunne jeg tenkt meg et par plasser ombord hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Hulda skrev 2 minutter siden: Jeg må ha en del lamper i Hulda også. Noen av de som kan switche til rødt kunne jeg tenkt meg et par plasser ombord hos meg. Du er inne på noe der. molig en hodelykt er lurt hvis en må gå fra kartbordet til toalettet, eller ordne noe på dekk. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
sunnmøre Svart 5 timer siden Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Skifta på forrige Bavaria vi hadde. Meiner å hugse at eg kjøpte desse med med distansering for utvendig montering. Fungerte bra. Synes at det er greitt med utvendig av/på brytar. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 5 timer siden Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Denne typen med vanlig vendebryter bør være mulig å fjernstyre, slik at en kan slå på rødt lys fra cockpit. Kanskje supplere med litt led strips og undervannslys. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.