Jump to content

Redningsselskapet 2006

roaldbj

Recommended Posts

Jeg har registrert at Redningsselskapet har mottatt ulike kommentarer fra oss medlemer av Båtplassen den siste tiden.

I et historisk perspektiv har utvilsomt redningsselskapet tilført det norske samfunnet uvurderlige ressurser både når det gjelder å ivareta liv, helse og materielle verdier.

Når vi ser på

http://www.redningsselskapet.no/nssr/page?id=35

må dette gi oss flere grunner til ettertanke.

Jeg synes at tidsskriftet som Redningsselskapet produserer er det beste i hele Europa innen sitt felt.

Vi bør markere dette i våre innlegg dersom flere støtter min oppfatning.

Jeg har selv mottatt verdifull bistand fra Redningsselskapet og formoder at jeg vil ha behov for bistand i mitt fremtidige liv som båtentusiast.

Imponerende lesning!

Til tross for at det kanskje ikke virker slik i en annen tråd her, så har jeg stor respekt for redningsselskapet. Dette gjelder spesielt for den operative delen som utvilsomt gjør en svært nyttig innsats for oss alle.

Jeg har et klart inntrykk av at "vanlig folk" ser at mye av den negative omtalen i det siste har handlet om administreringen av selskapet, og ikke om sjøfolkene.

Hadde håpet at vi kunne løse vår sak i minnelighet, men fikk det desverre ikke til.

Ønsker dem lykke til videre

Mons

Mons

hva f-- tror dere som?Bare jeg blir redda så er det greit¨Få opp øya ta dere en skikelig tur på sjøen

Og kansje bli der en stund selv om det skulle BLÅSE opp med tåke og regn.Det er faktisk noen som lever av å hvere på der.

Men heldigvis er flesteparten av oss for redningsselskapet.Ha en fin dag,drar på sjøen nå.

sammy

Eneste grunnen til at jeg er medlemm i redningsselskapet er at viss det skulle skje ting så får jeg assistanse!!! Er ikke med i båtregistret dems, da jeg har krangla meg frem og tilbake i dems system.....

Først meg selv, og så meg selv, og så min neste hvis det er til mitt eget beste!

Fine holdninger ute og går? :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Min personlige mening er at nå må standaren på skøytene opprettsholdes og oppgraderes

slik at sikkerheten på sjøen blir like god som den har vært. :cool:

Så får de heller rydde i admistrasjonen for og få endene til og møtes :blush:

det kan virke på meg at det er to til tre ganger så mange på land som på sjøen :eek:

nesten verre enn vegvesnet det der.

Kommer nok til å støtte Redningselskapet som før.

Håper inderlig at de klarer å rydde opp i det administrative rotet en gang for alle.

Den operative delen / skøytene gjør en uvurderlig innsats, og å slutte å støtte RS på grunn av det som har skjedd mener jeg er å skite i eget reir.

Jeg er vokst opp på en "stein uti havet" og har sett på nært hold hva disse gutta kan bistå med.

Et langt liv har lært meg å ikke være alt for kategorisk, så RS skal fortsatt få min støtte.

Er det noen gang de trenger det så er det nå.

Svikter vi i fritidsflåten RS, snur vi egentlig ryggen til de som i neste omgang kan redde livet vårt.

Svikter vi i fritidsflåten RS, snur vi egentlig ryggen til de som i neste omgang kan redde livet vårt.

Sant nok Arvid, så for meg som har støttet NSSR i ca 20 år er dette et dilemma. Det har med tillit å gjøre. Syens det er vanskelig å støtte en organisasjon jeg ikke har tillit til. Får håpe NSSR står på litt for å opparbeide den tilliten de tidligere hadde.

Saken om Søgne Dykkerklubb (som jeg trodde for lengst var løst) er desverre ikke særlig hyggelig lesing i så måte.

Bare et lite tanke-eksperiment;

Dere støtter NSSR med "skarve" 500kr i året ved å være medlemmer i Kystpatruljen(ett musepiss i havet i forhold til driftsutgiftene). Dere får igjen for de pengene så godt som gratis hjelp når dere trenger det. I tillegg får dere "Redningsskøyta" tilsendt flere ganger i året, og den har etterhvert utvikla seg til å bli ett bra båtblad synes jeg. Hvor mye koster et abbonement på BM til sammenligning?? Videre får dere en nyttig ting som havneguiden gratis, og for ikke å glemme eskortetjenesten og god samvittighet. Kan umulig være være mange ørene til redningstjeneste?

Som medlem av Sjøassistanse har jeg også en rekke fordeler. Blandt annet er det ganske sikkert ei skøyte fra NSSR som dukker opp om jeg har behov for assistanse. Tror dere det er gratis? Det tror ikke jeg. Da kan de ta seg betalt, og jeg tror ikke det skal så mye til før jeg har tilført dem adskillig mere penger enn jeg ville gjort med et medlemskap over ganske mange år!

Hvem tilfører NSSR mest?

Bare et lite tanke-eksperiment;

Dere støtter NSSR med "skarve" 500kr i året ved å være medlemmer i Kystpatruljen

Nei, Sigurd.

Når jeg snakker om støtte så tenker jeg ikke på medlemsskap i kystpatruljen, men annen type støtte. Kystpatruljen ser jeg på som en tjeneste man kjøper på lik linje med andre tjenester.

• 1 måned senere...

Jeg blir mer og mer provosert av den arrogansen som ledelsen fortsatt utgir.

Akkurat nå skulle jeg ønske at NSSR gikk konkurs, slik at pampene fikk sparken. Men den gleden ble vel kortvarig da de kommer til bli innvalgt i nye inkompetente styrer.

Har fått giroen fra NSSR, men har IKKE lyst til å betale.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

I artikkelen står det:

Og den nye presidenten kan ikke stoppe granskingen. Årsaken er at granskingen ble satt i gang av den gamle ledelsen og det gamle landsrådet, og at granskerne rapporter til det nye landsrådet.

Dette beviser jo bare at det gamle styret hadde satt i gang vendettaen. Som i ettertid ble deres bane. Hvorfor kan ikke granskningen stoppes. Kanskje er oppdraget gitt og dermed en forpliktelse til å betale?

Jeg synes det lukter av kameraderi. Styremedlemmer består alltid avdankede politikere og forretningsfolk som møter hverandre i de samme dørene. De har den samme agenda som går ut på tjene hverandre. Min mening er at nye styrer er bare et spill for galleriet.

Må vel ta meg en cognac for skylle den ekle smaken i munnen selv om det er midt i uken.

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Har nettopp betalt og satt på nye merker på båten , tenker at det som blir gjort på sjøen som teller for meg . Men når du leser dette at dem skal balle bort minst 14 mill til på å sjekke annsatte , da blir jeg slapp . Dette er ufattelig at det ikke skal roe seg ned snart etter så mye krøll . Når du ser på hva dem gjør med spillautomater og hva dem kaster ut i lønninger så er det lov og lure på hva dette er .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hvor er det nye hovedstyret? Eller er de kanskje ikke valgt inn ennå? Det er jo de som kan ta slike avgjørelser om å granske eller ikke, slik jeg ser det.

Er nå tilbøyelig til å henge meg på thor her, og kutte all støtte. Dette går over stokk og stein, og det vi opplever er et pengesløseri uten sidestykke.

Det som er det ironiske i dette er at granskingen er vedtatt av det høyeste organet i Redningsselskapet som er landsrådet. Dette rådet er virksomt mellom hvert landsmøte. Landsrådet består av kun vanlige/frivillige medlemmer (valgte i hvert distrikt).

Alle som er medlem i Kystpatruljen er også stemmeberetigede medlemmer. Det er ikke vanskeligere enn dette.

Har vært støttemedlem (175.- i året) i mange år, kan ikke se en god grunn til å kutte ut det.

På tross av alt som har skjedd og skjer, er også medlem i Norsk Luftambulanse der vi som familie fikk bruk for deres tjenester, takk..

Mvh TA

Det som er det ironiske i dette er at granskingen er vedtatt av det høyeste organet i Redningsselskapet som er landsrådet. Dette rådet er virksomt mellom hvert landsmøte. Landsrådet består av kun vanlige/frivillige medlemmer (valgte i hvert distrikt).

Alle som er medlem i Kystpatruljen er også stemmeberetigede medlemmer. Det er ikke vanskeligere enn dette.

Landsmøtet er Redningsselskapets høyeste myndighet!

Hvis dere går inn på NSSRs hjemmesider og ser på årsmeldingen for 2004 side 36 så står det:

"Landsrådet består av distriktsstyreledere fra hvert av Redningsselskapets 13 distrikter....."

Er det disse 13 dere mener bedriver; "kameraderi, pengesløseri, kaster ut lønninger, vendetta osv osv?

På den annen side; hvis jeg kun skulle uttale meg om det jeg har greie på så ble det vel ikke mange innlegg (fra meg) på dette forum! :wink:

Jeg var, jeg er og jeg forblir medlem! Så får dere andre heller synes at jeg er både det ene og det andre - det kan jeg leve greit med!

Solen skinner, snøen smelter! :flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...