Jump to content

Redningsselskapet 2006

roaldbj

Recommended Posts

Ønsker vi størst mulig sikkerhet for alle oss som ferdes på sjøen?

Ja,- jeg ønsker det både for meg selv og for "naboen"! :sailing:

Så mitt råd er å la den nye ledelsen i Redningsselskapet generelt få tid på seg til å "rydde opp", for det var og er helt nødvendig!

Min personlige vurdering videre:

Vi er så heldig å ha båt stasjonert i nærheten her på Mørekysten (bl.a. også et frivillig sjøredningskorps på Aukra), og etter å ha kommet i prat med slike sjøfolk og hjelpsomme sjeler, - så er ikke jeg i tvil om hva som er riktig:

Jeg har betalt for medlemskapet i Kystpatruljen og klistret på mine merkelapper for 06!

Lykke til med båtsesongen dere også! :sailing::flag:

Redigert av Seastar (see edit history)

Er det disse 13 dere mener bedriver; "kameraderi, pengesløseri, kaster ut lønninger, vendetta osv osv?

JA.

På den annen side; hvis jeg kun skulle uttale meg om det jeg har greie på så ble det vel ikke mange innlegg (fra meg) på dette forum! :wink:

Har du så god greie på det da. At vi medlemmer har en meninger, betyr vel ikke at vi har greie på det.

Man må da ikke ikke kjenne den innerste beslutningstrukturen i et selskap får å trekke den konklusjonen som at ledelsen er på vidvanke overfor den generelle oppfatningen blant båtfolket.

Jeg har i dette forumet kritisert ledelsen, uavhengig om det er styrepamper, politikere eller 13 mennesker "på gølvet".

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Har du så god greie på det da. At vi medlemmer har en meninger, betyr vel ikke at vi har greie på det.

Man må da ikke ikke kjenne den innerste beslutningstrukturen i et selskap får å trekke den konklusjonen som at ledelsen er på vidvanke overfor den generelle oppfatningen blant båtfolket.

Jeg har i dette forumet kritisert ledelsen, uavhengig om det er styrepamper, politikere eller 13 mennesker "på gølvet".

HÆ!

Kan ikke se at jeg har sagt at jeg har greie på noe som helst! Tvert imot har jeg prøvd på ydmykt vis å si at jeg kanskje IKKE har greie på allverden, men tillater meg dog å:

1. Referere til hva som er skrevet i NSSRs årsrapport.

2. Stille et visst spørsmålstegn ved noen av de slengbemerkninger som fremkommer bl.a. på dette forum/tråd!

Jeg har ved flere anledninger på dette forum ( i andre tråder) gitt uttrykk for min bekymring for situasjonen i NSSR, men maner samtidig til litt edruelighet og oppfordrer heller folk til å skrive til NSSR og utrykke sin bekymring, gjerne også skrive i pressen (lokale, regionale, nasjonale aviser og tidsskrifter) og ikke bare slenge dritt på dette forum. Ser ikke helt hva man oppnår med det, annet enn å få ut litt "gruff", men det har vel en viss verdi det også?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg beklager Mouche. Slang med leppa litt for kjapt og tenkte ikke.

Når man blir så irritert, så er det bedre å holde kjeft eller telle langsomt til 1000.

Nå hopper jeg av og lar NSSR seile sin egen sjø. Hva jeg gjør med faktuaren vet jeg fremdels ikke.

Hei! Sola skinner jo. :flag:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Jeg beklager Mouche. Slang med leppa litt for kjapt og tenkte ikke.

Når man blir så irritert, så er det bedre å holde kjeft eller telle langsomt til 1000.

Nå hopper jeg av og lar NSSR seile sin egen sjø. Hva jeg gjør med faktuaren vet jeg fremdels ikke.

Hei! Sola skinner jo. :flag:

Error is human, forgiveness is divine! (Det er menneskelig å feile, å tilgi er guddommelig!)

Min oppfordring er å betale fakturaen fordi jeg mener at til tross for noen riper i lakken så vi er vi langt mer tjent med NSSR enn å være uten!

ps

Hvis du teller; tusen og en, tusen og to osv så holder det sikkert med å telle til ti?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 6 måneder senere...

Her kommer en tankevekker til de som skal anvende NSSR. En kolega hadde havari for noen uker siden. Regning/kostnad 7000 NOK for slep på ca 30 nm og 3 timers arbeid. Han var ikke medlem av NSSR. Heldig for han så dekket forsikringen det meste. Til ettertanke så kunne dette ha blit forbasket dyrt dersom en fikk havari 60 nm utenfor Stadt og en ikke hadde forsikring. Til dere som ikke er medlem av NSSR - tenk dere om før dere kontakter dem.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Vi som er oppvokst med stadthavet som nærmeste nabo vet å sette pris på tryggheten som redningsskøytene gir oss.

At det sitter inkompetente folk i styret er jeg enig i,men tenk for en innsats som blir utført av mannskapet ombord i båtene.

Å legge ut på sjøen uten å vere medlem i kystpatruljen for meg er helt uaktuelt,det er snakk om småpenger å vere medlem.(i sammenligning med totalkostnader ved å eie og vedlikeholde båt)

Selvfølgelig er det småpenger det er snakk om. Men han hadde ikke kommet så langt til å melde seg inn i NSSR. Ny båt og tankene helt andre steder. Slik kan skje med alle. At vi er avhengig av redningsskøytene skal være sikker. Noe tragisk for en annen som hadde problemer utenfor Ålesund og redningsskøyta ikke hadde på VHFen. Hurtigruta reddet denne karen. Flause uten like for NSSR.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Selvfølgelig er det småpenger det er snakk om. Men han hadde ikke kommet så langt til å melde seg inn i NSSR. Ny båt og tankene helt andre steder. Slik kan skje med alle. At vi er avhengig av redningsskøytene skal være sikker. Noe tragisk for en annen som hadde problemer utenfor Ålesund og redningsskøyta ikke hadde på VHFen. Hurtigruta reddet denne karen. Flause uten like for NSSR.

Rimelig stor flause ja.......

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...