Ralange Startet Søndag 09:04 Link til dette innlegget Startet Søndag 09:04 Hei. Min west magnetic tankmåler er gåen.kretskort ødelagt. Står i en viksund 880. Den har en måler (rør) på utsiden av tank. Kunne byttet tankmåler men det er så trangt/ nesten umulig å komme til tanktopp. Å ta ut tank blir for mye styr. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Søndag 11:20 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:20 Det er vanskelig å finne info om denne, men det kan jo tenkes at det er en standard giver med 0-180 ohm (0 ohm tom, 180 ohm full) eller 240-33 ohm (240 ohm tom 33 ohm full). Så et nyere instrument kan brukes. Selskapet heter vel nå Wema. Hvis det er to ledere fra giveren, så kan du prøve med et ohmmeter. Hvis det er en leder for hvert nivå, så tenker jeg det skal være mulig å konvertere til nytt instrument også, ved å sette inn noen motstander. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Søndag 14:14 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:14 Ralange skrev for 5 timer siden: Står i en viksund 880. Den har en måler (rør) på utsiden av tank. Vet du at det har fungert før? Spør fordi jeg har hatt en slik måler og da sto røret i tanken med flottør inni røret. Ellers står den i et vannfylt rør forbundet med tanken? Og hvordan vet du at det er kretskortet i instrumentet som er ødelagt? Sitér dette innlegget Link to post
Ralange Svart Søndag 14:45 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 14:45 Røret står på utsiden av tanken. I røret er det diesel. En 4 pin connector er knekt slik at diodene ikke lyser. Skulle flytte den og var uheldig. Tankmåleren fungerte fint. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Søndag 14:58 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:58 Ralange skrev 8 minutter siden: øret står på utsiden av tanken. I røret er det diesel. En 4 pin connector er knekt slik at diodene ikke lyser. Så det er en dieseltank og giveren står i et rør på utsiden fylt med diesel? Bildet ser ut til å vise en 7905 3-pins negativ 5 volt spenningsregulator. Sitér dette innlegget Link to post
Ralange Svart Søndag 15:16 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 15:16 Det stemmer diesel tank.og røret og giveren står på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Søndag 15:54 Link til dette innlegget Svart Søndag 15:54 Ok, om jeg har rett angående komponenten så kan den kjøpes overalt. Antagelig består måleren bare av spenningsregulator, 5 reed-reléer og 5 motstander/lysdioder. Sitér dette innlegget Link to post
Ralange Svart Søndag 16:01 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 16:01 Da skal jeg prøve å få tak i en . Prøve å lodde den fast. Takker for tips.🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Søndag 16:19 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:19 Som nevnt ser det ut som 7905, som er en negativ regulator. Normalt ville det vært 7805 som er positiv og en av de vanligste komponenter i elektronikk. Så sjekk typen nøye, rens med aceton eller lignende. Er det 7805 finner du den kanskje hvis du har noe elektronisk skrot liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Ralange Svart Søndag 16:43 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 16:43 Fant denne.?? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Søndag 16:59 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:59 Ja, det stemmer forutsatt at det er 7905 som det kan se ut fra bildet du postet. 7805 er langt vanligere, men de er altså negative vs positive og kan ikke erstatte hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Søndag 17:00 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:00 Nei, 7905 er en negativ regulator. 7805 er en positiv regulator. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ingar Svart Søndag 17:12 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:12 Ja, det ble uklart, jeg mente at 7905 vs 7805 er negative vs positive. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.