Edh1 Startet Mandag 08:32 Link til dette innlegget Startet Mandag 08:32 Monterer i disse dager Tru Design gjennomføringer. Har kjøpt LBC (load bearing collar), men er usikker på om jeg vil bruke disse. Grunnen til dette er at jeg synes jeg må korte inn gjennomføringene mye. I tillegg mister jeg litt kontroll og oversikt når kragene skjuler gjengene ved sammenskruing. Dere som har montert Tru Design, brukte dere krager? Mine gjennomføringer står ikke utsatt til, men spesielt inntak sjøvann til motor vil vil jo ha en tykk vannledning koblet til som kan gi noe belastning? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart Mandag 08:42 Link til dette innlegget Svart Mandag 08:42 Eg har kun brukt krage der gjennomføringen står utsatt til for tråkk ol Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart Mandag 08:44 Link til dette innlegget Svart Mandag 08:44 Må ikke bruke krage nei, det er temmelig solide greier uten også. Jeg har gjort begge deler, mister som du skriver litt oversikt over gjengene med krage. Jeg brukte epoxy-lim på gjennomføringen og Loctite 55 tråd på gjengene til ventil, potte tett. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Edh1 Svart Mandag 09:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 09:17 Takker for svar. Jeg har kjøpt Sikaflex 591 (som erstatter 291i), og Locktite SI 5331. Håper dette også blir tett. Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart Mandag 10:17 Link til dette innlegget Svart Mandag 10:17 Edh1 skrev 58 minutter siden: Takker for svar. Jeg har kjøpt Sikaflex 591 (som erstatter 291i), og Locktite SI 5331. Håper dette også blir tett. Har brukt 5331 og det blir potte tett. Nesten vanskelig å demontere etter noen dager. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Amfea Svart Mandag 12:44 Link til dette innlegget Svart Mandag 12:44 Jeg støpte mine gjennomføringer inn med fortykket Epoxy, og brukte krage på 2 tommeren som står litt utsatt til for tråkk. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Edh1 Svart Mandag 15:45 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 15:45 Takker for tilbakemeldinger. Jeg tror det blir uten krage da mine ikke sitter utsatt til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.