Jensemann85 Startet 8.November Link til dette innlegget Startet 8.November Heisan! Min far har fått en ny Garmin echomap UHD2 72CV og ønsker seg en ny gjennomgående svinger i den forbindelse. Det er en glassfiberbåt, ombygd livbåt med nokså flat bunn. Han ønsker å se fisk i vannsøylen og bratter/skråninger inntil ca 150m om det ikke er for mye forlangt. Ellers blir den brukt til teinefiske iløpet av hummersesongen. Er det noen svingere som kan være ett godt valg mtp de ønskede kriterier hans? Setter pris på all tilbakemelding 😊 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.November Link til dette innlegget Svart 8.November En 600W Medium CHIRP svinger egner seg godt til å se fisk i vannsøyla. B75M eller GT15M-TH, begge finnes med svingerelementet tiltet i forskjellige vinkler tilpasset skrogvinklen, finnes også i 0 grader. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.November Link til dette innlegget Svart 8.November Til bunnfiske har 600W Medium CHIRP for bred signalkon, men B75H som er 600W høy CHIRP fungerer godt. Den er også bra til å vise fisk i vannsøyla når det brukes 130kHz fast frekvens i stedet for høy CHIRP. Signalkonen blir større ved 130kHz fast frekvens slik at den dekker større områder. Sitér dette innlegget Link to post
Jensemann85 Svart 8.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November 13 minutes ago, abbor said: En 600W Medium CHIRP svinger egner seg godt til å se fisk i vannsøyla. B75M eller GT15M-TH, begge finnes med svingerelementet tiltet i forskjellige vinkler tilpasset skrogvinklen, finnes også i 0 grader. Tusen takk for svar 🙏🏼 Ser det er en del i prisforskjell på de to svingerne, gjenspeiler det seg i ytelse også? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.November Link til dette innlegget Svart 8.November Jeg har stort sett bare Airmar svingere, og noen Lowrance, men vet at mange er fornøyd med Garmin 600W Medium CHIRP. Sitér dette innlegget Link to post
Jensemann85 Svart 8.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November Jeg skal ta med meg forslagene og se hva han lander på, tusen takk for hjelpen ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Jensemann85 Svart 12 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12 timer siden On 11/8/2025 at 10:19 PM, abbor said: Jeg har stort sett bare Airmar svingere, og noen Lowrance, men vet at mange er fornøyd med Garmin 600W Medium CHIRP. Da er GT15M-TH bestilt. Ser den er har skrogvinkel mellom 0 -6 grader. Min far mener jeg har 3 grader på skroget om jeg ikke husker feil, tror du det vil være optimalt da det er ca midt mellom 0-6 grader? Kan evt lage til at den står i 0 grader om ikke . Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Hvis den er oppgitt for skrogvinkler fra 0 til 6 grader så er sannsynligvis elementet tiltet 3 grader så det bør bli ideelt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.