greiegry Startet 12.November Link til dette innlegget Startet 12.November Hei! Jeg har en Beneteau 393 med Volvo Penta d255. Den har aksling, Jeg har foldepropell. I går faltdet ene bladet av. Kan jeg kjøpe ett nytt blad eller må jeg kjøpe helt. Ny propell. Det er ganske kostbart. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.November Link til dette innlegget Svart 12.November greiegry skrev for 3 timer siden: I går faltdet ene bladet av. Du må nok på land for å finne ut hvorfor den datt av, noe er galt. Tæring?? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Code0 Svart 12.November Link til dette innlegget Svart 12.November Du må vite hvilket merke foldepropellen er, den kan være volvo eller en av flere andre fabrikat. Og du må vite størrelsen, stigning og rotasjonsretning. Så kan du spørre importør/ forhandler og sjekke Finn etc. jjeg mistet hele propellen , det var nok min feil som ikke hadde byttet et låseblekk, det fikk jeg dekket på forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 12.November Link til dette innlegget Svart 12.November Man må selvfølgelig ha eksakt fabrikat, propelltype/data, men ser at det normalt kan være mulig å kjøpe bladsett og andre deler slik at det blir billigere enn ny propell. https://www.baatvarehuset.no/categories/foldepropell Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 13.November Link til dette innlegget Svart 13.November Det er jo også noen båtopphuggere som kan ha det du trenger. Du behøver kanskje ikke et nytt blad Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hulda Svart 13.November Link til dette innlegget Svart 13.November Siden du bor i Moss, stikk innom Kambo Marina. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.