atletico1 Startet 2 timer siden Link til dette innlegget Startet 2 timer siden Hadde i vinter tenkt å demontere turbo på sønns Yanmar 4JH DTE 1986 modell i en Saga 27AC. Plan var å renske eksos huset for sot og avleiringer (som fikk eksosturbin til å sitte fast). Fikk løsnet 2 av 3 muttere på eksosbend (ved preventiv bruk av røstløser og creme brulee gass brenner), men tredje bolt sitter vanskelig til under to metall "rør" som kommer fra noe jeg antar er intercooler og ikke mulig å komme til med pipe. Kommer til mutter med fastnøkkel, men null rom for å bevege fastnøkkelen. Må eventuelt ta bort intercooler med de to røra. Men en del av intercooler er boltet fast under varmeveksler så må fjerne denne først. De fire muttera til selve turboen sitter også godt gjemt, men tror det kan la seg gjøre å komme til selv om en knapt ser muttera. At det skulle være så kronglete hadde jeg ikke forestilt meg. Det hadde kanskje vært mulig å komme til med Dremel inne i eksoskammer uten å demontere halve motoren ved bare å demontere blandebendet, men kommer som beskrevet ikke til den tredje mutteren. Tenkte å spørre om tips til verktøy her, men kom på mens jeg nå skriver at det finnes vel skralle fastnøkler. skrallefastnøkkel fra Biltema Jeg får kjøpe inn disse kanskje eller finnes det noe bedre verktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.