P-K Startet Onsdag 16:02 Link til dette innlegget Startet Onsdag 16:02 Er det noen som vet om firma eksisterer lengre? La inn bestilling 6. nov. Og har forsøkt både telefon og mail uten å få svar. Nå står pengene låst så lenge ordren ikke er behandlet. Skulle visst om noen vet noe om hva som skjer der? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Onsdag 16:42 Link til dette innlegget Svart Onsdag 16:42 Tja er jo kun godt et år gammelt firmaet. Havrand Enterprise AS - Org.nr. 934 047 257 - Kristiansand S - Se Regnskap, Roller og mer Så lover de jo sendt inne 48 timer. Så ville vel kanskje kontaktet banken om de ikke svare på mail/telefon. Om ellers vi snakker samme firma Om oss - Sørlandets største nettbutikk av maritimt båtutstyr Sitér dette innlegget Link to post
Trond C Svart Onsdag 19:27 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:27 Registert som "Lotteri og gamblingvirksomhet" Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Onsdag 20:10 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:10 Trond C skrev 43 minutter siden: Registert som "Lotteri og gamblingvirksomhet" Ja så den jeg også. Kanskje de spiller bort folks penger. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart Torsdag 14:47 Link til dette innlegget Svart Torsdag 14:47 Merkelig sak. Markedsfører seg som Sørlandets største nettbutikk, altså større enn Flak og Maritim.. Over 15 000 varer som kan leveres innen 24t. Og gratis levering på dagen i Kristiansands-området. Nettsiden flommer over av uhemmet skryt, virker AI generert. Jeg har ikke hørt om firmaet før og det har aldri vært nevnt på forumet. Flere kommentarer om svindel og politianmeldelse på Trustpilot. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart Torsdag 16:03 Link til dette innlegget Svart Torsdag 16:03 De tilbyr jo betaling via Klarna. Da trenger en ikke betale før en har mottatt varen.. Det kan jo bli interessant. Må være en elendig måte å svindle på i så fall? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Torsdag 16:30 Link til dette innlegget Svart Torsdag 16:30 Fantino skrev 25 minutter siden: De tilbyr jo betaling via Klarna. Da trenger en ikke betale før en har mottatt varen.. Det kan jo bli interessant. Må være en elendig måte å svindle på i så fall? Er nok mange som bare betaler med kort uten å gå via klarna. Sitér dette innlegget Link to post
Colnix Svart Torsdag 17:43 Link til dette innlegget Svart Torsdag 17:43 Kjøpte ein ledbar for 15 dager siden. Enda ikkje sendt. Null kontakt på messenger,email og telefon. Brukte heldigvis klarna. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 17:50 Link til dette innlegget Svart Torsdag 17:50 Okkaby skrev 1 time siden: Er nok mange som bare betaler med kort uten å gå via klarna. Så lenge det er et kredittkort er det null stress, da bare bestrider du kravet. Er det debetkort er det litt mer styr og ofte en egenandel. Men pengene er ikke nødvendigvis tapt. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Torsdag 18:29 Link til dette innlegget Svart Torsdag 18:29 Neida, vet det, men likevel et styr. Men kommer det inn masse anmeldelser, sp bør vel snart sjappa være stengt. Sitér dette innlegget Link to post
P-K Svart Lørdag 09:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:05 Jeg har betalt via Klarna, så pengene er ikke tapt. Har fortsatt ikke fått svar på mail eller telefon. Må nok kontakte klarna for å låse opp. Ut fra kommentarer er det nok ikke en seriøs butikk i hvert fall. Tenker det blir anmeldelse slik at siden blir krevd tatt ned Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Lørdag 10:23 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:23 Vanligvis, dvs. for alle seriøse butikker, aktiveres ikke Klarna-kravet før delene sendes. Og de aller fleste tilbyr 30 dager faktura gjennom Klarna, sånn sett bør ikke kravet ha forfalt ennå. Gitt at du bestilte 6/11, ikke at du bestilte 7/10 og fikk kravet umiddelbart. Klarna er neppe interessert i å være assosiert med useriøse aktører heller, så det er sånn sett et håp om at de stenger ned tjenesten sin mot dem hvis det er flere som opplever det samme. Finnes personene som står på Om oss-siden i virkeligheten? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Lørdag 10:35 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:35 subwoofer skrev 11 minutter siden: Vanligvis, dvs. for alle seriøse butikker, aktiveres ikke Klarna-kravet før delene sendes. Og de aller fleste tilbyr 30 dager faktura gjennom Klarna, sånn sett bør ikke kravet ha forfalt ennå. Gitt at du bestilte 6/11, ikke at du bestilte 7/10 og fikk kravet umiddelbart. Klarna er neppe interessert i å være assosiert med useriøse aktører heller, så det er sånn sett et håp om at de stenger ned tjenesten sin mot dem hvis det er flere som opplever det samme. Finnes personene som står på Om oss-siden i virkeligheten? Adrian Svartdal Jacobsen - 3 roller i norsk næringsliv Han ser nå ekte ut da. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart igår klokken 10:08 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:08 Har registrert flere bedrifter, men ingen har inntekt eller driver netthandel. Har en som driver Gambling.. Tenker du bør stoppe betalingen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
176-671 Svart igår klokken 14:04 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:04 Merkelige greier. På havrand-maritim.no kan man søke etter produkter/produktnummer. Et helt tilfeldig utvalg av produktsøk, basert på produktnummer, gir identisk treff på produktbeskrivelse og pris hos flak.no. Så hva er da havrand-maritim.no? En fullt fungerende og legitim nettbutikk, som tilfeldigvis benytter samme produktnummer og har identiske priser med flak.no? Eller noe annet? Trustpilot (som ikke nødvendigvis besitter en universell sannhet) bringer noen meninger til torgs. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Steihy Svart igår klokken 14:15 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:15 Blir nesten religiøs av å få impuls til å titte innom forumet og åpne denne akkurat nå. Skulle akkurat til å trykke kjøp på en dings jeg trenger raskt. Havrand var klart billigst, jeg hadde tenkt å legge besparelsen i rask frakt. Nå velger jeg West i stedet. A propos TrustPilot. Den er bare tilbakemeldinger fra kunder, men ganske godt sikret mot anonymitet etc. Jeg synes den er nyttig, hadde vært enda bedre med flere brukere. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Ingar Svart igår klokken 14:20 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:20 Steihy skrev 4 minutter siden: Skulle akkurat til å trykke kjøp på en dings jeg trenger raskt. Hvordan fant du frem til firmaet, har ikke sett at de har markedsført seg noe sted? Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart igår klokken 14:40 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:40 Jeg googlet dingsen, så kom de opp. De ligger på havrand-maritim.no med full funksjonalitet. Veldig fin nettside. Edit. Mye svulstig språk, ser nå at du har bemerket det, og gjettet AI. Ikke uenig. Har nå lest anmeldelsene på TrustPilot, og leders lange svar er ikke tillitvekkende. Man kan ikke markedsføre seg som Sørlandets største maritime nettbutikk, og så skylde på stor pågang. De hadde en sjarmoffensiv i begynnelsen av november med løfte om å ordne opp, stenge butikken og komme i kapp. Så kom et par 5 stjerners anmeldelser som ligner mistenkelig på owner drops - fra venner av virksomheten. Så har de tydeligvis åpnet igjen, og negative anmeldelser fortsetter å renne inn. Ikke for meg. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Ingar Svart igår klokken 14:54 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:54 Firma med 15000+ varer på lager som selv vi lokale båtinteresserte lokale ikke har hørt om virker ikke troverdig. Men neste enda mer merkelig er det at de klarer å komme høyt på Google. Har du link til et slikt søk? Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart igår klokken 15:33 Link til dette innlegget Svart igår klokken 15:33 Google sjøl og test. Jeg søkte på "drill seilvinsj". Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Ingar Svart igår klokken 15:50 Link til dette innlegget Svart igår klokken 15:50 Havrand kom ikke opp på de 6 sidene Google fant på "drill seilvinsj". Så hvordan de får kunder er fortsatt et mysterium for meg. Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart igår klokken 16:35 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:35 Bare å scrolle til høyre i de promoterte søketreffene (produktbilder) helt øverst, så finner man fort Havrand. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Steihy Svart igår klokken 16:38 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:38 Vet ikke hvilken nettleser du bruker, jeg bruker chrome på android nettbrett. Da jeg søkte drill seilvinsj kom det opp øverst, på en vanntett rekke med blider av adapteret fra forskjellige butikker. Scrollet til høyre, så var den der. Det er vel ikke mer mystisk enn at Google finner tekst i katalogen deres? Og der kom 176-671 meg i forkjøpet. Og linja med annonser var ikke vanntett, nei. Vannrett var den. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Ingar Svart igår klokken 16:59 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:59 Steihy skrev 13 minutter siden: Vet ikke hvilken nettleser du bruker, Firefox på PC. Får heller ingen treff med Chrome eller Edge på PC. Skulle likt å vite hvordan de kommer på topp på mobil og nettbrett. baatplassen kunne blitt landets mest besøkte nettside... Kommer de høyt på "vanlige" søk også, kartplotter f.eks.? Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart igår klokken 17:06 Link til dette innlegget Svart igår klokken 17:06 Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.