740 c Startet Fredag 08:01 Link til dette innlegget Startet Fredag 08:01 Hei, er det noen som har oversikt på diagnoseverktøy for Mercury? Pris/type etc.. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart Fredag 12:27 Link til dette innlegget Svart Fredag 12:27 Hvis du har nyere Mercury er vel vesselwiew det rimeligste du kommer unna med, ellers er det en del dyrere løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart igår klokken 01:13 Link til dette innlegget Svart igår klokken 01:13 Det vanligste "hobby og semiproff" diagnoseverktøyet er Techmate Pro fra Rinda. Koster allikevel flesk med dagens dollarkurs, særlig om man skal ha med mange adaptere. Den støtter såvidt jeg vet ikke QSD dieselmotorene (ikke min Rinda 2020-utgave iallefall). Men usikker om det er kommet noen oppdateringer for det i det siste. Imidlertid ser jeg et verktøy som heter OBDstar Iscan. Har ikke satt meg godt inn i det, men lastet ned kompatibilitetslista. Der står det jo en haug med dieselmotorer, også med DTS samt JP (Joystick Pilot) så det bør jo være QSD i en eller annen form. Og en spesiell kontakt/kabel (kanskje annen kontakt på NON DTS https://www.mycartech.no/produkt/obdstar-iscan-mercury-marine/ Utdrag fra lista under. Her er min Rinda-koffert :-) Kanskje får jeg bruk for det en vakker da.... OBDstar Iscan: Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under evig reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
740 c Svart 7 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Takker for tilbakemeldingene, det ser ut til at Merc ikke er så enkel å få diagnoseverktøy til for en grei pris i motsetning til Yamaha/Suzuki/Evinrude mm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.