Båtmand Startet Lørdag 23:00 Link til dette innlegget Startet Lørdag 23:00 Jeg har nettopp kjøpt en Terhi 445c fra 2016. Denne har en rekke rom/sittebenker, alle med plater av filmbelagt kryssfiner oppå. De har eksponert finer på alle kortsider fra fabrikk, og har naturlig nok tatt skade av å stå ute over tid. Jeg ser meg nødt til å lage nye benker. Er det noen som har gode tips om valg av materiale for dette? Platene er sannsynligvis 15 mm tykke i utgangspunktet, men har est litt ut grunnet vannskadene. Blir det enkleste å velge vannfast eller filmbelagt kryssfiner, og så behandle de eksponerte overflatene i etterkant av kapping? Med fenolmaling eller annet? Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart igår klokken 20:55 Link til dette innlegget Svart igår klokken 20:55 Ville byttet til vannfast kryssfiner, malt dem i ønsket farge. Endene kan forsegles med epoxy. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart igår klokken 21:06 Link til dette innlegget Svart igår klokken 21:06 Grufolf skrev 8 minutter siden: Ville byttet til vannfast kryssfiner, malt dem i ønsket farge. Endene kan forsegles med epoxy. Alternativt saga til nye av baderomsplater. Jolla mi har hatt lukelokk og akterspeglplata av baderomsplata i over 18 år. Ingen teikn til delaminering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.