Uheldig igjen Startet igår klokken 20:41 Link til dette innlegget Startet igår klokken 20:41 Hei Trenger råd pga. at jeg klarte å fylle diesel på vanntanken......Jeg har skiftet vann flere ganger ,men merker ay lukten er her fremdeles.Jeg vil gjærne ha noen råd fra Dere........ Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Hvilken båt har du? er det tilkomst? mannhull på tanken? Plast/stål/alu? Tror nok du må til med noe kjemikalier. Diesel er noe svineri.. Aner ikke hva som er lurt å bruke på sånnt, men om du kommer med litt mer opplysninger tror jeg nok folk her inne kan hjelpe! Imarinen brukte vi noe klor rensemiddel, som ikke kunne drikkes et par runder, men husker ikke hva det het. Neppe sterkt nok til å ta diesellukt. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
subwoofer Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Diesel og melkesøl er de verste luktene å bli kvitt fra bilinteriør ihvertfall. Ozonbehandling er ofte svaret der, men vet ikke om det vil ta dieselsmak fra en plasttank. Peroksid kanskje, men det kan man vel ikke bruke i en alutank? Litt usikker på kjemien der et øyeblikk, hvor basisk peroksid egentlig er. Lut vil kanskje funke også, men ikke finn på å gjøre det med en alutank! Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Du må tømme og vaske tanken. Diesel ligger øverst og etterhvert som du tapper ned så legger den igjen rester på sidene. Zalo er fint til å ta sånne små oljesøl. Men zalo er ikke bra for magen det heller så du må skylle godt. Vet ikke om du har kjørt det gjennom systemet men, det kan jo høres litt sånn ut. Da kanskje kjøre gjennom litt zalovann også i alle kraner? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Vask godt med varmt zalovann, deretter skylle godt. Må ofte ha en runde med full tank med klorvann til slutt. Da skal forhåpentligvis både smak og lukt være borte. Skyll godt og lenge etter klorblandingen. Sitér dette innlegget Link to post
Havelle Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Dette krever nok kraftig lut. Spesielt om du har fått det i hele systemet og heller ikke har mannhull. Få det ut først, og så er det bare å begynne å skylle. Om du ikke får skurt tanken vil jeg tro du trenger å gjøre dette mange ganger. Bør antagelig la en blanding med zalo også være på tanken og få godt med bevegelse i båten. Så er det bare å skylle og tømme, om igjen og om igjen. Mulig noen som jobber med oljevern kan gi deg noen spesielle midler også. Men få fungerer så godt som zalo. Etter zalo er det bare å gå rekken med først eddik, vann, klor, vann. Aldri gjort dette, men ville vært forberedt på at det tar tid. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Ville kanskje valgt kraftvask eller tilsvarende vaskemiddel som 1) er bedre mot fett og 2) ikke skummer så infernalsk som Zalo? Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Har man ikke mannhull er dette en gylden mulighet å sette i. Vask med zalo, varmt vann er best mot olje som nevnt over. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Vil heller anbefale krystallsoda over Zalo for Zalo i seg selv setter mye smak, ikke farlig men plagsomt. Krystallsoda er sterkt basisk og ikke gunstig eller må brukes med forsiktighet på aluminium. Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.