PaulS Startet Onsdag 14:34 Link til dette innlegget Startet Onsdag 14:34 Hei, i gjestehavna ved Strømstad er det båser. Tips til andre gjestehavner sør for Strømstad hvor det også er båser, og ikke kun av typen hvor man fester i akterbøye eller ligger longside? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Onsdag 15:02 Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:02 Hunnebostrand, Dyrön syd, Källö Knippla . . . . Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart Onsdag 15:59 Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:59 Marstrand, men «doble» båser, dvs to båter i samme bås om det er plass. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart Onsdag 16:04 Link til dette innlegget Svart Onsdag 16:04 Ja, doble båser også i Hunnebo og Dyrön. I Björkö er det båser for Dockspot. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart Onsdag 16:14 Link til dette innlegget Svart Onsdag 16:14 På Koster er det båser både på Vettnet, i Kostersundet (ganske brede/doble) og på Ekenäs (har ikke lagt til der selv, men kjørt forbi). Også båser i Hasselösund og Kungshamn (noen få plasser), samt Lysekil, Hyppeln (få og doble) og Lilla Bommen i Göteborg. Av de stedene jeg har vært på. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart Onsdag 17:19 Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:19 Pequod skrev 1 time siden: …og på Ekenäs (har ikke lagt til der selv, men kjørt forbi). På Ekenäs er det enkeltbåser. Bredeste jeg har sett var vel ca 4.50 meter bred. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
willmasta Svart Onsdag 20:33 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:33 I den trange småbåthavna i Grebbestad bak sjömacken som også er gjestehavn på sommeren er det enkle eller doble båser. Husker ikke helt. Men trangt som fy mellom radene. Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart Onsdag 21:32 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:32 Takk for info, da har jeg litt å velge mellom:) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart Onsdag 21:52 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:52 Andre gjestehavner med båser: - Hunnebostrand (en del av plassene) - Hasselösunds Gjästhamn, sør for Sotekanalen. Kommer dere helt ned til Lysekil så er det enkeltplasser på Havsbadets Gästhamn. Det er havnen på innsiden, og må ikke forveksles med Norra Hamnen. Ellers så kan du jo ta en titt på https://www.gasthamnsguiden.se/sv/ Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars Hansen Svart Onsdag 23:07 Link til dette innlegget Svart Onsdag 23:07 Popeye70 skrev for 5 timer siden: På Ekenäs er det enkeltbåser. Bredeste jeg har sett var vel ca 4.50 meter bred. For oss med seilbåter, så er det ganske grunt der. Tror det er moringene vi har dunket borti noen ganger. Blir også fort urolig på disse bryggene, mye nøkking i taua. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart igår klokken 00:09 Link til dette innlegget Svart igår klokken 00:09 Lars Hansen skrev 58 minutter siden: For oss med seilbåter, så er det ganske grunt der. Tror det er moringene vi har dunket borti noen ganger. Blir også fort urolig på disse bryggene, mye nøkking i taua. Ja, bare de ytterste båsene på hver brygge er OK for seilbåter. Innerste 2/3 av brygga ville jeg ikke tatt sjansen på om jeg stakk mer enn 2 meter. Unntaket er kanskje den ytterste (nordligste) bølgebryter-brygga? Tror det er litt dypere der, men er ikke sikker. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.