Jump to content

Gjestehavner i Sverige (Bohuslän) med båser?

PaulS

Recommended Posts

Hulda skrev for 15 timer siden:

Jeg må få lov å fylle inn @Pequod, med to intakte bein og 17 tonn båt med mast, det går til helvete 100 % av forsøkene. Siste gang var Anholt for et par år siden. Et par dusin velvillige tyskere på brygga som ikke skjønte norsk/svensk/dansk/engelsk.  Og skipper om bord som skjønner alt dette, men ikke tysk. Das went zu'm toyfel, shceise. Hulda klappet langsetter og havnejolla måtte til unsetning. Det er slik service man har i Danmark. Så i Danmark, la det gå til helvete og havna rydder opp gratis. Fordel med jernbåt, som er malt og ikke er lakkert med Cadillac-finish. Og at nabobåtene er ekvipert med mannskap og fendere. Når det gjelder disse forbannede pålene. Der er det ofte for trangt til at man kan gå inn alene med fendrene ute. For i mange haver er '4 meter' senter-senter på pålene. Så lysåpningen er 3,8 meter, teoretisk. I praksis 3 meter plass med fendere ute. 

Du har min dypeste medfølelse:) Heldigvis - i alle fall i sånne sammenhenger - har jeg en betydelig kortere, smalere og lettere båt enn deg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...