Sjømann jr. Startet 19 timer siden Link til dette innlegget Startet 19 timer siden Hei, Eg har nylig gått til innkjøp av ein ombygd Mørebas 24fot (7200?) Den klarer 15kn på maks og synes dette er litt lite? Kva burde eg forvente? Det er montert ein yanmar 4lh-hte på 140hk på fast aksling. Mangler ca 200o/min på maks turtall, så propell er nok litt tung, men ville trudd at eg skulle sjå rundt 18-20knop? Synest og den er lite retningsstabil og ikkje særlig god når den nærmer seg 15knop. Er dette normalt på desse båtane? Er vand med Tobias i lik størrelse og dei klarer opp mot 20knop og bedre i høgare fart. Kanskje ikkje desse kan sammenlignes? takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 5 timer siden Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Bilde hadde hjulpet men dette høres ut til å være en 8400, også levert som 9400(27 fot). De fleste av disse ble vel levert med 49 hk Perkins / 54 hk Sabb Ford og er vel ikke konstruert for så særlig mye mer. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5 timer siden Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Mørebas 7200 har jeg kjørt mye med aqad31 og duoprop. 28 knop Den er ikke 24fot. mere 20-21 6,50 lang fantes en verson med kjøl som jeg tror het 7300 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjømann jr. Svart 3 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann jr. Svart 3 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Er kjøl på denne, så då er det kanskje ein 8400? Sitér dette innlegget Link to post
Sunny33 Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden Det er sikkert et 8400 skrog, det er nok ikke behagelig over 10-12 knop med denne Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 2 timer siden Link til dette innlegget Svart 2 timer siden 17 hours ago, Sjømann jr. said: Synest og den er lite retningsstabil og ikkje særlig god når den nærmer seg 15knop. Er dette normalt på desse båtane? Dette er typiske tegn når farten er for høy i forhold til design, og båten planer på kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Boatmad Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden 8400 tror jeg var levert med Max 60 hk som skulle gi ca 12 knop i sin tid. Den er nok ikke konstruert for noe større fart. Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann jr. Svart 1 time siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1 time siden Takk for gode svar! Når eg går med 12knop oppfører den seg greit, så er forståelig då. Nokon som veit om tiltak som kan gjennomførast for å få den brukbar i høgare fart? Flaps eg montert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.