SørlandetAs Startet Søndag 14:53 Link til dette innlegget Startet Søndag 14:53 Hei! Jeg vurderer å kjøpe en Uttern 5602 med en Mercury 90hk 4-takt 2008 mod. Noen som har noe erfaring med denne båten? Skal brukes til å fiske, dagsturer og noen teiner. Hvordan er kvaliteten og hvordan oppleves den på vannet? Har ikke mulighet til å prøvekjøre båten før kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Åge Grevlingen Svart Søndag 16:43 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:43 Hvordan er kvaliteten og hvordan oppleves den på vannet? En bekjent hadde en slik. Jeg kjørte den ved et par anledninger, og opplevde den som hard i sjøen. Det var uaktuelt å kjøre i plan utaskjærs med passasjerer. Måtte kjøre i 8 knop. Innaskjærs finner man som regel smult farvann i le av vind, og da er jo alle båter gode. Kvaliteten ellers kan jeg ikke uttale meg om. Har ikke mulighet til å prøvekjøre båten før kjøp. Anbefaler prøvekjøring før kjøp, da vi har ulike preferanser. Sitér dette innlegget Link to post
SørlandetAs Svart Søndag 20:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 20:17 Åge Grevlingen skrev for 3 timer siden: Hvordan er kvaliteten og hvordan oppleves den på vannet? En bekjent hadde en slik. Jeg kjørte den ved et par anledninger, og opplevde den som hard i sjøen. Var ikke mulig å kjøre i plan utaskjærs med passasjerer uten klaging. Måtte kjøre i 8 knop. Innaskjærs finner man som regel smult farvann i le av vind, og da er jo alle båter gode. Kvaliteten ellers kan jeg ikke uttale meg om. Har ikke mulighet til å prøvekjøre båten før kjøp. Anbefaler prøvekjøring før kjøp. Takk for svar! Ja, prøvekjøring hadde vært det beste, men båten selges med motor som rep objekt, da denne fusker litt. Så derfor det ikke blir så lett å prøvekjøre før evt kjøp. Lurer også på om båten føles ustabil når man står stille, som mange slike typer båter gjør. Litt er jo innafor, men ønsker ikke alt for mye bevegelse når man går rundt i båten.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.