Fjellfiskern Startet 11 timer siden Link til dette innlegget Startet 11 timer siden Dette er inntil videre et tankeeksperiment, men jeg har lyst på en båt 3-5 år fremover i tid. Målet er at den skal brukes til fiske, sette garn og trekke noen krabbe og hummerteiner. Ønsket er at den enkelt skal kunne tas opp på land via rampe, tilhenger og vinsj. Plass til 2-3 personer er nok. Turer blir planlagt til dager med relativt fint vær, men det kan være aktuelt med turer utover høsten. Den typen båt jeg ser på og har lyst på er typiske skjærgårdsjeeper med rattstyring, men kalesje/lite tak hadde ikke skadet. Overnattingsmuligheter er ikke nødvendig. Feks 16-18 fot. Holder det? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Det er veldig mange båter i dette segmentet, men som med alt annet er det budget som setter begrensningen hvor mye du vil ha med. mest båt for pengene får du vel sikkert med en eldre vindskjerm eller HT båt, men de er vel litt begrenset om du skal sette garn. Er dere flere i båten sitter man veldig ubeskyttet i en skjærgårdsjeep. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
jerognal Svart 48 minutter siden Link til dette innlegget Svart 48 minutter siden 16-18 fot er jo midt i smørøyet. Har en Yamarin 4730 sjøl med Yamaha F50. Kanonbåt til mitt bruk fiske og badeturer. Ikke så grei til garn og teiner. Men den har en genial akterkalesje om været slår om. Drar den opp på tilhenger om høsten og hjem i garasjen for vedlikehold. Og annet enn Yamaha er helt uaktuelt for meg. Men du må ha en selvlenser og dobbeltskrog. Annet er bare å be om trøbbel. Viktig er motor som har vært servet jevnlig. 4-taktere korroderer i filler om de ikke blir vedlikeholdt, uansett fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.