Jump to content

Noen som vet om en billig treskøyte

M/S Bastard

Recommended Posts

Har du tittet i bruktbåtbladene? Jeg husker dessverre ikke hvilket av bladene det er, men jeg kjøpte nyeste nummer av et av dem her en dag og skummet igjennom og stusset over at det var påfallende mange trebåter som var annonsert. Så hvis du ikke alt har gjort det, kan det hende du finner noen interessante objekter ved å titte litt i et av disse bladene.

...Så lenge det ligger på vannet og flyter så er det intressant!

Jeg tror jeg har en liten framtidig trebåt eier i meg og så en rekke interessante objekter i nevnte blad til bra priser. Anbefaler derfor at du tar en titt. Skal sjekke opp hvilke blad det er snakk om når jeg kommer hjem, så kan du få vite akkurat hvilke blad og nummer jeg mener.

Joda, jeg er klar over det!

Men jeg tenkte mer på noe som lå og forfalt og som ikke er i bruk.

Så lenge det ligger på vannet og flyter så er det intressant!

Per Chr.

Det ligger en stor treskøyte ved Felleskjøpet`s anlegg i Stavanger. Den har fungert som hjem for byens løse fugler i et par års tid nå :cheers: :cheers:, tipper at mange ønsker den vekk  :smiley:

Takk for tips, med billig mener jeg virkelig billig. Jeg har vært en del rundt og tittet litt men mange eiere av skøyter har lett for og ikke innrømme feil og mangler(råte) ved båtene sine.

Synes ofte de forlanger altfor mye, det er vel derfor de ligger så lenge tilsalgs.

Kom gjerne med flere tips, men skøyter over 40 er ikke så veldig intressant da jeg må ha båtplass til den også.

Per Chr.

tja, hva med denne fra www.hildringstimen.no :

Båt trenger godt hjem

Follo Museum er bedt om å overta en båt som vi ikke kan ta inn trebåtsamlingen.

Eieren, som har overtatt den etter sin avdøde sønn, er på jakt etter et godt hjem

for båten.

Dette dreier seg etter de opplysningene vi har fått om en "Mørebas" på ca 26 fot fra

1930-årene. Så vidt jeg vet må det være en form for (not-)basbåt fra Vestlandet

(selv om størrelsen er litt utypisk?). Den skal ha vært brukt i

Oslofjorden/Bunnefjorden (vet ikke når/hvor lenge), har mast og seil, samt en 4 syl

VP. Båten skal være i OK stand. Ellers vet jeg ikke så mye om den.

Båten står i en hage i Hamar. Dersom noen vet om noen som er interessert, kan vi

formidle kontakt til eieren.

Jeg vet ikke hvor lenge båten er tilgjengelig. Eieren har ingen planer om å forsøke

å selge, men jeg sa at han ikke trenger å føle noen forpliktelse ift. oss.

Vennlig hilsen

Christian Hintze Holm

1. konservator

Follo Museum

Belsjøveien, 1440 DRØBAK

Tlf. 64939990 dir. 64939995

Melding fra: Christian Hintze Holm

E-Mail: adm@hildringstimen.no

Kontaktinfo: Christian Hintze Holm

1. konservator

Follo Museum

Belsjøveien, 1440 DRØBAK

Tlf. 64939990 dir. 64939995

Dato: 16.05.2003

Utgår: 19.07.2003

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...