Jump to content

Hvilke svingere kan brukes på Lowrance Elite 5 m/7pin plugg ?

Rune.f

Recommended Posts

Har 2st eldre/ca2017mod Lowrance Elite 5× Chrip plotter/ekkolodd (til høyre på bildet), skulle hatt en svinger til det ene, men vet ikke om jeg kan bruke hvilken som helst Lowrance svinger bare den har 7pin plugg eller om det må være en spesiell model ? bør helstScreenshot_20260114_205704_Gallery.jpg.69d3955610ef9a72d6feac03b77760a2.jpg ha 83/200 da det i hovedsak er dorging.

Noen som vet.....eller kanske noen som har en liggende.

Ja 5M er kun plotter.

Beklager skrev feil, skulle selvsagt være 7pin.(redigerte overskrift så det ble rett)

Den svingeren som alltid har vært der på begge er lengre enn den du viste til og den er blå, veldig bra ekkolodd mtp alder, har 2st som står ute på dekk bare for å se dyprigg lodd/agn når jeg er ute (bilde viser det ene + ett 5M som bare har kart)

Mangler svinger til det ene etter møte med ett tau, vil ikke ta disse av båtene selv om jeg har oppgradert til nye Garmin echomap sv-9 da de fungerer veldig bra ute på dekk under dorging, ser lodd og agn veldig godt med dem.

Screenshot_20260114_232109_Google.jpg

Screenshot_20260114_233942_Photo Editor.jpg

Har du Scotty eller Cannon rigger? Hadde Cannon på en tidligere båt hvor det var mye hvining, Scotty riggene jeg har i dag er tilnærmet lydløse. Jeg bruker wire. Tror det er en kombinasjon av dyprigg, wire, montasje og skroget som bestemmer hvor mye lyd det blir. 

Vet at Scotty og Power Pro har bra braid til dyprigger, men de er dyre. Ser at Larvik Fiskesport (trolling.no) har alternativer fra Patriot og Tuf Line som er mye billigere. De har også Scotty og er utsolgt for Power Pro sin downrigger braid, så ta en telefon til Morten på Larvik Fiskesport så får du nok en grei anbefaling. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...