Arne2 Startet Fredag 04:52 Link til dette innlegget Startet Fredag 04:52 Vurderer litt å gjennomføre et seilkurs i Malaysia. Foreløpig så har jeg ikke oversikt i det hele tatt over hva dette går ut på. Tanken er den at å seile ned i fra Norge til Malaysia, det kan aldri bli aktuelt. Men å ha en båt i Norge, dvs den jeg allerede har, og så en annen båt i Malaysia, og så seile litt kystnært begge steder, det hadde jo gått an. Ved å delta i et praktisk seilkurs på 5 dager så skulle man jo uansett få et lite inntrykk av hvordan seiling fungerer der nede. Er det noen som aner hva er "RYA kurs" er for noe og hva det kan brukes til? Link til kursopplegg i england. Link til seilskolen i Langkawi, Malaysia. Linkt til video. Fra før av så har jeg ikke en gang et norsk båtførerbevis, så dette med sertifikater for seiling eller bruk av båt, det kan jeg vel ikke si at jeg er særlig godt inne i. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart Fredag 07:13 Link til dette innlegget Svart Fredag 07:13 RYA = Royal Yachting Association I UK. Tilsvarer vel KNS i Norge. Jeg antar at et RYA-kurs følger et opplegg utarbeidet av RYA. Jeg ser de blant annet tilbyr kurset «Competent Crew», og det tilbyr også KNS. Kona tok C.C. hos KNS, og der lærer man båthåndtering i havn, seilhåndtering (opp/ned og seiltrim) pluss litt navigasjon. Et minimum av det man trenger for å håndtere en seilbåt, vil jeg si. Disse «RYA-kursene» gir deltagerne en dokumentert opplæring, og jeg vil tro at om du tar f.eks. «Coastal Skipper»-kurset så kan kursbeviset brukes som dokumentasjon ved leie av båt i utlandet. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.