Trond Iversen Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Har fått de nyeste kartene fra Navionics. Belamarin har akkurat fått inn noen nye. Er blitt bedre enn de som har vært tidigere. Har vært litt "grums" når det gjelder presentasjon på staker og fyr i forskjellige zoom skala, men dette er nå endert. Er VELDIG bra!! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.Februar.2006 Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Fikk litt informasjon fra Nautisk Forlag i dag hvor de fortalte at Bluechart lå klart lengre fremme enn C-map og Navionics (som visstnok begge er italiensk drevet) når det gjelder å anvende de nye overføringssystemer fra de offisielle kartdatabasene til brikker. Denne informasjonen baserte de både på spesifikasjonene fra leverandørene samt mange innspill fra kunder. Nautisk forlag fremstår som en nøytral butikk som selger alle tre typer brikker. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Hvordan er det med kartene idag? Er de alle like? 3D fremvisning og radar-overlay er noe jeg kunne tenkt meg. Så en slik fremvisning av 3D og det hakket noe veldig. Kunne se ut til at det var en noe svak prosessor. Er det noen som har praktisk erfaring med 3D og ryfylket? Funker det rundt alle holmer og skjær i 10-20 knop? Har planer om å bestille noe fra statene, men er er usikker på hvilken pakke jeg skal velge. Hadde tenkt meg minimumm 12" skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Det er bare det at det fremdeles er lite eller ingenting å få kjøpt av ekte 3D kart. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Forklarte meg kanskje litt feil. Tenkte ikke på selve kartet som 3D, men dette med å "se" under vann når du kjører bort over. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 4.Mai.2008 Del på Facebook Svart 4.Mai.2008 Er det noen som har praktisk erfaring med 3D og ryfylket? Funker det rundt alle holmer og skjær i 10-20 knop? Har planer om å bestille noe fra statene, men er er usikker på hvilken pakke jeg skal velge. Hadde tenkt meg minimumm 12" skjerm. Jeg tror ikke Kystverket går god for dybder og posisjoner i kart som ligger utenfor merket led. Følgelig vil jeg mene at det er langt frem til vi kan stole på at 3D visning vil være nøyaktig nok. 3D for navigasjon er ikke verdt noe for oss småbåt eiere. Vi stikker rett og slett ikke dypt nok. Eller for å si det sånn, 3D er ikke så nøyaktig nok til å kunne avsløre grunnt farvann. Har vi behov for å utfordre dybdeangivelsene som finnes på 2D kart ? Vi kan jo bare gå rundt grunne områder ? Der 3D kart kan ha en nytte er f.eks. når man vil sette ut fiskeredskaper, eller planlegge dykking etc. Men som navigasjon... NJET. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Frank Allan Svart 6.Mai.2008 Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 (redigert) HEI. EG KJØPTE GARMIN SITT BLUE CHART OG HADDE DET I ETT PAR ÅR MEN VAR IKKE FORNØYD. KJØPTE DET FOR DI EG FIKKE ETT SPESSIELT GODT TILBUD TRODDE EG. FRA MITT YRKE SOM KAPTEIN I UNTENRIKS FART VAR EG VANT MED C-MAP OG HAR NÅ GÅTT ANSKAFFELSE AV DET. SÅ EG ANBEFALER DEG TIL Å KJØPE C-MAP. LYKKE TIL. Redigert 6.Mai.2008 av Frank Allan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.