Lotus Svart 4.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2003 Faktum nummer 1: Strømopptak Startbatterier tar til seg lading raskere enn et forbruksbatteri. ref: Paul fra Ladac http://www.batmagasinet.no/baatweb/WebDisk...B5?OpenDocument Faktum nr. 2: Vedlikeholdslading Vedlikeholdsspenningen må være en halv volt høyere enn batteriets hvilespenning for å opprettholde status quo. Er den høyere vil batteriet over tid ta skade. Er den lavere, vil batteriet tape seg. ref: Paul fra Ladac http://www.batmagasinet.no/baatweb/WebDisk...EA?OpenDocument Faktum nr. 3 Ulike banker Man kan lade flere ulike banker samtidig, men de kan ikke stå sammenkoblet etter lading. Et tomt og et fullt batteri som står sammenkoblet gir ikke 2 halvfulle batterier som resultat, men 2 flate batterier. ref: Paul fra Ladac http://www.batmagasinet.no/baatweb/WebDisk...6a?OpenDocument Finnes det noen som vil bestride Paul fra Ladac sine synspunkter, så gjerne det. Han har sikkert ikke alltid rett. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 4.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2003 Glemte å si over og ut jeg også. Anbefaler tvilere å teste mine synspunkter med sin e genlandstrømslader. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Lijanka Svart 4.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2003 Glemte å si over og ut jeg også. Lotus Tror at det ikke betyr så mye i denne tråden her!! :lol:- men interessant og underholdende har det vært... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.