Birchwood 320 Startet 1.Februar.2006 Del på Facebook Startet 1.Februar.2006 Da hav vi utført en krengingstest for å se om båten tåler 8 personer som den skal CE merkes for. Jeg trøkte 8 voksne (90kg pr stk) og 5 barn(35kg stk) opp i båten. 895 kg og alle skulle stå i siden på båten. Jeg tok bildene. Ville ikke oppi der jeg vet du.. Tuller. Men det så litt sprøtt ut det hele da.. Se bare her Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Brumle Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Virker jo som en skikkelig seriøs stablitets test dette her, Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Noen som ble våte? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Få se bildet av når alle lener seg utover den ene rekka da! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Virker jo som en skikkelig seriøs stablitets test dette her, Med det mener du.. Vet du hva dette går i??? Noen som ble våte? Hvorfor da??? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Kunne du skrevet noe om hvordan dette ble utført? Er båten i fart? Trodde krengetest gikk på full speed og full sving... Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 (redigert) Virker jo som en skikkelig seriøs stablitets test dette her, Ved f.eks. sertifisering av løfteutstyr på teater brukes kjøttvekt som mål på om utstyret tåler den påstemplede lasten. Sertifisøren tar ikke med seg 1000 kg bly på flyet fra Oslo, for å se om lyskasterstanga tåler hva den lover. Mye enklere å senke den ned til 0,5 m over gulvet, og be 12-15 personer sette seg på den. Men som sagt, krengning i fart sier jo testen til Wellcraft ingen ting om. Redigert 1.Februar.2006 av Lars_Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Kunne du skrevet noe om hvordan dette ble utført? Er båten i fart? Trodde krengetest gikk på full speed og full sving...Testen skal gjøres ved kai. Antall personer båten skal CE merkes for skal ombord. Alle mann ut i siden på båten så skal der måles vannlinjer og avstand til luftinger og skrog gjennomføringer.Det skal reknes ut hvor mangen grader båten krenger. Avstand fra senterlinje til rekke hvor personene står. Så skal alle sitte i seter og alt skal måles på nytt. Test i fart gjøres ved å ha full fart og gi full sving. Det gjekk like bra. Men poenget var jo å vise hvor langt ned på hekken båten gjekk ved så mangen personer ombord. Ved CE klasse B må IMCI komme å gjøre testen. MEd vekter og greier. Dette trengte jeg ikke ved CE klasse C Båten ble 30 cm lavere ved full last ute i rekka. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Brumle Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Testen skal gjøres ved kai. Antall personer båten skal CE merkes for skal ombord. Alle mann ut i siden på båten så skal der måles vannlinjer og avstand til luftinger og skrog gjennomføringer. Det skal reknes ut hvor mangen grader båten krenger. Avstand fra senterlinje til rekke hvor personene står. Så skal alle sitte i seter og alt skal måles på nytt. Test i fart gjøres ved å ha full fart og gi full sving. Det gjekk like bra. Men poenget var jo å vise hvor langt ned på hekken båten gjekk ved så mangen personer ombord. Ved CE klasse B må IMCI komme å gjøre testen. MEd vekter og greier. Dette trengte jeg ikke ved CE klasse C Båten ble 30 cm lavere ved full last ute i rekka. Det forandrer saken, så først ut som det var lastet ombord 8 personer som satt på ene siden for og sjekke om båten gikk rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Det forandrer saken, så først ut som det var lastet ombord 8 personer som satt på ene siden for og sjekke om båten gikk rundt. Som jeg har sagt så mangen ganger. Jeg er ikke så veldig god til å forklare meg. Men synes kanskje det kunne være interisant å se slike bilder.. Har fler om noen vil se.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Avsluttet2 Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 kom igjen med bildene... Dette har jeg aldri sett eller lest om. Artig med førstehåndsinfo... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Må innrømme at jeg hadde lettet noen ganger på øyebrynene om jeg observerte dere uten å vite hva dere holdt på med Bilder fra full sving i 100 vil jeg se Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Jeg hadde gleden av å observere en tilsvarende Ce testing av Goldfish RIB (29 tror jeg) i fjor. Omtrent på samme måten - bortsett fra at de hadde satt et kors av 2"x4" midt i båten slik at man kunne måle krengningen. Testen var mer praktisk enn vitenskapelig var mitt inntrykk. Kontrollørene var fra DNV. De gikk grundig til verks - definitivt. Wellcraft - hva er dusken på siden av båten din - har du duskedamer ombord eller Ser også ut som om hun jenta i lilla jakke allerede har blitt påvirket av sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Må innrømme at jeg hadde lettet noen ganger på øyebrynene om jeg observerte dere uten å vite hva dere holdt på med Bilder fra full sving i 100 vil jeg se Dette har jeg ikke fått tatt bilde av. Vet ikke om jeg må dokumentere det heller. Men det funker greit. Hadde ca 35 knop og la fult over.. Min samboer ramla på dørken og eg var på god vei selv og. Ikke noe å anbefale for morro skyld Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 (redigert) Dette har jeg ikke fått tatt bilde av. Vet ikke om jeg må dokumentere det heller. Men det funker greit. Hadde ca 35 knop og la fult over.. Min samboer ramla på dørken og eg var på god vei selv og. Ikke noe å anbefale for morro skyld Tror kansje det er enda mindre spennende å sitte på hemsen når en legger over, jeg gjorde det en gang med vannscooter, full sving i det jeg var i luften - i det jeg lander graver scooteren seg fremover til siden, jeg hadde godt tak rundt styret men hun som satt bakpå... Ja du vet hvordan det ser ut når du kaster flate stener utover på vannet... Redigert 1.Februar.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 men hun som satt bakpå... Ja du vet hvordan det ser ut når du kaster flate stener utover på vannet... Så hun ble ikke CE godkjent da? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Flere bilder.. Ikke se på hvor skitten den er blitt igjenom vinteren da.. Her er båten ikke lastet Lastet: Min far måler hvor mye båten legger seg. Dette er for at vi skal kunne rekne ut antall grader som er et krav. Bra med folk ombord nå: Min samboer i blå kjeledress. For dem som vet hva det gjelder så er ho kommet heim igjen. Til og med landstrøms kontakt måtte skiftes. Merkeligt nok til ein som var heilt lik men der stod 220 volt på den. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Batdilla Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Takker for interessant tråd og bilder. Men jeg kan ikke fri meg fra å tenke hvor komisk dette opptrinnet kunne virket for tilfeldig forbipasserende... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Derfor jeg ikke ville være med på bildene og heller holde litt avstand. hehe. Der var en og annen som kikket litt nyskjerrigt ja. Alle ville jo ned på flytebrygga samtidig. (Selvfølgelig) men det resultatet har eg ikke bilde av. Brygga tåler 3 voksne og ikke 8 voksne og 5 barn.. Noen måtte bli våte på beina. Brygga er ikke CE godkjent.. hahaha Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Så hun ble ikke CE godkjent da?Hun fikk til sin fortvilese stor applaus fra publikum Ikke noe ce merking nei, men jeg fikk merke det hele den kvelden Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 For dem som vet hva det gjelder..............Det var bra ! her på denne filmen ca 4,5 min in er det ett krengingstest, pröv det du Wellcraft!! filmena ligger her gå til filmarkiv/ presentation en bit ner på siden o välj hög eller låg beroende på vilken uppkoppling du har. en annen epsidode ligger ca 10 min in........det er tur man inte har ett skålankare her! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Verrie Svart 1.Februar.2006 Del på Facebook Svart 1.Februar.2006 Dette var utrolig interessant å lese og se bilder om. Man hører så mye om denne godkjenninga, men vet liksom ikke helt hva det går ut på.... Takk for alle bilder, spesielt morro var det å se så mange båter i havna nå midt på vinteren. Godt ikke dere gjør som "alle" østlendinger/sørlendinger, mht å ta opp båtene om vinteren....... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 2.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2006 Så lenge båten flyter , ikke tar inn vann eller trenger bunnsmøring/rep. tar eg ikke opp en båt som er bygget for sjøen. Ellers som dere kan se er det nesten vår......eller det er vår.. Blir liksom litt forvirret. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 7.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2006 Her er noe mer av det som må dokumenteres med bilder av innstalasjon og skit og f.... greier.. NÅ er eg lei. Her er manuell lensepumpe som jeg valgte. Skjult løsning Pumpehandtak Og ja, husk nå endelig å ha doble slangeklemmer også på sugesiden av diesel tilførselen. huuh Så må en jo ha stenge krane Batterikasse. Jasså. jaja. lagde meg ein eg då. Ikke minst må ein ha aut brannslukker ombord. Einkvar CE merka båt skal vist det. Og så CE merket som er viktigt. Ok et midt i trynet bare for å lage noen forbanna skruehol t i skroget. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Bitteliten Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Ikke minst må ein ha aut brannslukker ombord. Einkvar CE merka båt skal vist det.Nei, det stemmer ikke. Det avhenger av motorrommets størrelse. Ingen av mine Nidelver hadde automatisk slukker. Windyen har det som std pga CE krav Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.