Jump to content

USB overgang til com port

alidal

Recommended Posts

Du trenger ingen driver for gps en, men du trenger en driver for den usb til serie saken, som skal dukke opp som com 3 eller høyere.  ang driver så kan du prøve den driveren så kan jeg sende deg den driveren jeg bruker til begge mine usb til com adaptere.

send meg en mail hvis du vil ha den. Jeg har brukt begge mine adaptere med 2 forsjellige gps'er i 98 og xp uten problem.

Hei, Det skal følge med en driver for overgangen fra USB til serie.

Har brukt en som heter UMC-100 usb to serial modem sjøl.

Dette var med fugawi kartprogram til garmin 12xl. Hadde da også noen problemer

med å finne com porten. Prøv å sett  innstillingene i kartprogrammet til at GPS er  i COM1.

kan sende deg den driveren jeg har hvis du ikke har noen.

vh

morten

ikke helt relevant til spørsmålet, men hvor får det kjøpt overgang usb - serie?

Har lett etter dette i alle nettbutikker jeg veit om, men ingen har :yesnod:

Det finnes i Amerikanske butikker har jeg sett, har dere importert dem?

ta en titt hos for eks komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=13&s=pl og http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=13&s=pl andre butikker har også.

Ver opbs på å sette riktig com port i kartplotter programmet, en usb til com adapter blir somregel com 3 til 5

Søk først på nettet etter passande drivar, sjekk overgangen for web-adresse.  I neste omgang kan du ta med deg mine erfaringar med serielle portar:

Eg hadde problem med å få kontakt med ein slik overgang under Windows ME, ingen drivarar fungerte med overgangen til usb, heller ikkje eit pci-kort med serielle portar fungerte.  På pc-en der eg hadde problem hadde eg behov for tre serielle utgangar.

Eg løyste problemet med å oppgradera til windows 2000 proffessional.

Eg vil og tru at ei «nedgradering» til windows 98 ville fungert, dette operativsystemet er langt meir stabilt til slike oppgåver enn Win ME.  Windows XP kjenner har eg inga erfaring med, men eg vil tru det er meir gjennomarbeidd enn Win ME.

Tror egentlig ikke jeg ville ha nedgradert til win98. Hadde jeg hatt XP home på en maskin hadde det vært rett ut med XP og inn med Xp pro eller win2000...

Eg er einig i det valet. Har ein liggande Win98, og ønsker å spara nokre lappar på å ikkje kjøpa Win 2000 eller XP-pro, kan Windows 98 fungera for oppgåver som Windows ME ikkje kan, samt at det kan vera litt meir stabilt.  Problemet gjeld for Win ME, om XP home har dei same problema med serielle utgangar veit eg ikkje.

Har ein liggande Win98, og ønsker å spara nokre lappar på å ikkje kjøpa Win 2000 eller XP-pro, kan Windows 98 fungera for oppgåver som Windows ME ikkje kan, samt at det kan vera litt meir stabilt.

Støttes! Kjører Win98 så det står etter. Surfing, masse jobbing på web, billedredigering, videoredigering og masse andre "tunge" oppgaver. Har ikke hatt bluescreen eller andre nevneverdige problemer så lenge jeg kan huske. :headbang:
  • 2 måneder senere...

Har en laptop med kun USB port, kjøpte så en overgang fra USB til 9 pin serial port for så å koble min nokia 6210 opp til PC'en.

Jeg får ikke kontakt med telefonen når jeg innstallerer programvaren.

Der fulgte heller ikke med noen drivere til overgangen.

Noen som har erfaring med dette?

Det skulle vel bli det samme dersom en bruker kartmaskin og denne type overgang til USB??

Har en laptop med kun USB port, kjøpte så en overgang fra USB til 9 pin serial port for så å koble min nokia 6210 opp til PC'en.

Jeg får ikke kontakt med telefonen når jeg innstallerer programvaren.

Der fulgte heller ikke med noen drivere til overgangen.

Noen som har erfaring med dette?

Det skulle vel bli det samme dersom en bruker kartmaskin og denne type overgang til USB??

For å få overgangen til å fungere så må den antakelig settes opp som en Virtuell Com-port. Usikker på om det finnes drivere for dette i XP, virker rart at det ikke fulgte med noe sw! Ta en kikk på start-innstillinger-kontrollpanel-administrative verktøy-datamaskinbehandling-enhetsbehandling-porter. Finnes det noen COM-porter der når du har koblet til overgangen?

Mange USB/RS232 seriell-port adaptere leveres uten drivere, men på alle de jeg har vert borti har det vert nødvendig med driver - selv med XP.

Finn ut merke og type-betegnelse og prøv å finne driverne på nettet.

Etter å ha installert drivere kan adapteret testes ved hjelp av for eksempel hyperterminal.

Velg rett com-port. Hvis du kortslutter pin2-3 på 9-pins-pluggen skal det du skriver på tastaturet komme opp på skjermen i hyperterminal-vinduet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...