Jump to content

Blått lys for trapper etc..

Gudrun

Recommended Posts

tja, digresjonen " Horehus i Las Vegas " rinner meg i hu.

Sikkert flott for den som liker sånt. Personlig takker jeg meg til en osende oljelampe. Dessuten er det jo kjekt at den kjære man har med seg ombord får en varm naturlig glød i ansiktet, og ikke ser ut som en rømt Zoombie fra Doom spillene.

Suzuki

Er ikke uenig i denne oppfatningen..... minnes i allefall "betydningen" av den røde utgaven lys fra min pure ungdom.... :lol:

Det er vel ikke alle som er av den oppfatnigngen av et oljelampe hjelper stort på den kjære man har med..... Må minne om gubben som ropte... "Det er mye stygt som flyter i sjøen"

når kjærringa badet...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg oppfatter dette som ledelys nattestid, og ikke "flomlys" til bruk under opphold. Til det bruket er blått ganske behagelig synes jeg, og langt bedre for omgivelsene enn hvitt lys. Ellers tror jeg virkningen av dette uten "burka" og sett med det blotte øye er svært ulik det som vises på bildet.

Det er led lys som bruker 0,5 watt pr. stykk. Skal ikke være flomlys. Bildet lyver endel, er ikke så blått i virkeligheten. Men som sagt er veldig i tvil :rolleyes: Valgte blått lys da det meste i båten går i blått, Tepper, striper på seter og kalesje. Veldig bra med andres mening. :flag:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Men, jeg kan ikke fri meg fra at jeg godt kunne tenkt meg en sånn, i rødt, til å gi lys på dørken i sittebrønnen. Og en i hvert stuerom i sargene.

Med tanke på nattsynet hadde nok rødt vært best, men så var det dette med at det ikke skal være mulig å forveksle lanterner og annen belysning. Der er blått lys ganske trygt (så lenge det ikke blinker).

For øvrig har jeg en hodelykt med en enkel rød led som er ganske kjekk når jeg skal lese kart eller finne ting i mørket.

Det er led lys som bruker 0,5 watt pr. stykk. Skal ikke være flomlys. Bildet lyver endel, er ikke så blått i virkeligheten. Men som sagt er veldig i tvil :rolleyes: Valgte blått lys da det meste i båten går i blått, Tepper, striper på seter og kalesje.

Jeg mener dette er helt avhengig av type båt og styrke på belysning. Med en båt som din, og helt dempet belysning slik at dette kun fungerer som ledelys, når alt er mørkt, mener jeg det er helt ok. Og som sagt: jeg mener det er mer vennlig for omgivelsene enn hvitt lys. Skrur du derimot opp lysstyrken kan du sikkert likegreit også kneppe opp skjorta, og olje inn brystkassa, bruke resten av oljen når du grer luggen bakover, supplere med pilotsolbriller og sigarett med munnstykke, og plystre etter damene som passerer på brygga :lol: . Men svakt dempet belysning burde være greit. Men jeg ville ikke hatt det i en seilbåt!

Jeg mente de "hanskerommene" inni sargene. Hvor jeg har kikkert og sveiver og......

Om du ser nøye på bildet av Nidelv 690 - i skrogsiden under gasshåndtaket og under teakhåndtaket på passasjersiden så ser du et slikt rom som jeg tror du mener. Nidelv kaller det leddiker

Bilde

Forøvirg er det ikke bra å se på gamle bilder av båter en har hatt - får jo lyst til å ha en slikbåt igjen. :rolleyes:

Tenk å ligge ved en øde øy, grille og kose seg - og så ligger båten der som et lite Hollywoood i miniatyr. Litt av en kontrast...

Matcher dette?

Når jeg så denne i fjord sommer for første gang så var ikke bare jeg som rista på hode :lol:

Sjekk navnet på båten :puke:

Jeg får ta en vurdering når jeg får av burkaen. Det er fort gjordt å skifte lampene, evt. til varmt hvitt lys. Det var ikke meningen at båten skulle se ut som en bordell.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

Ny Flem.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...