Jump to content

Vann i olje AQ151


GIH

Recommended Posts

Motor er VP AQ151A 1987 mod. Har vært ferskvannskjølt helt siden den var ny. Oljen er nå blitt

litt grå og mye grums under påfyllingslokket.

Hvor er det mest sannsynlig at vannet kommer inn i oljen på denne motor.

Etter som jeg forstår så er mulighetene disse,

Sprekk i topp eller blokk

Toppakning

Oljekjøler

 

Motor er ikke frostsprengt.

Var helt iorden i fjor høst.

Motor er kun gått på tomgang i år da dette ble oppdaget.

 

Mvh

Geir

Link to post
Share on other sites

Har du ikke varmkjørt motoren skikkelig enda iår? Gjør det og sjekk igjen, det kan bare være så enkelt at det er kondens i oljen og du trenger en skikkelig varmkjøring. En annen ting har oljen på peilepinnen samme farge? Hvis oljen på peilepinnen har normal farge, er det ingen fare, kjør en god tur og få motoren gjennomvarm, så er problemet løst. Lykke til....................

Link to post
Share on other sites

Motor er i orden og det var som antydet her, kondens...mye kondens som sikkert er kommet inn i forbindelse med motorvask(skulle vel kanskje nevnt det tidligere) men,men, man får jo litt panikk når slikt skjer etter altfor sen start på båtsesongen.

Det kunne vært innsatsen i oljekjøler som var et tips fra det "andre" forum og jeg sjekket prisen på den og den kostet ikke mindre enn 2700.00 N.kr.

Penger spart er mer penger til ferien som begynner om en time. GOD FERIE.

 

En liten historie på tampen:

 

En mann kommer seilende i en båt og innser, at han er på

villspor. Han styrer nærmere land og oppdager en mann inne på land. Han styrer enda nærmere land og roper: "Unnskyld meg, kan du fortelle meg, hvor jeg er? "Mannen inne på land svarer: "Du er på sjøen i en båt ca. 10 meter fra land".

"Du må arbeide med informasjonsteknologi", svarer mannen i båten.

"Det gjør jeg", svarer mannen på land, "hvordan kunne du vite det?"

"Tjaa", sa mannen i båten, "alt hva du fortalte meg, er teknisk sett

korrekt, men det kan likevel ikke brukes til noe som helst".

Mannen på land sier: "Du må være en ledende medarbeider i et større firma"."Det er jeg", svarer mannen i båten, "hvordan kunne du vite det?" "Tjaa", sier mannen på land, "DU vet ikke hvor DU er eller hvor du skal hen, men du forventer at JEG kan hjelpe. Du er i samme situasjon som før vi møttes, men nå er det plutselig MIN skyld".

 

Mvh

Geir Inge

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...