Jump to content

Glimrende service!!


Lijanka

Recommended Posts

Jeg har vært uten skute nå i 2 uker, men i dag er vi klare igjen!

 

Historien er som følger: Torsdag for 2 uker siden var jeg på vannet og registrerte en merkelig tikke / tøffe lyd fra motoren. Merket også at tomgangen begynte å fuske - med tendens til å ville stoppe. Prøvde å dra motoren opp i maks turtall, og da spyttet det svart eksos og olje ut med kjølvannet. Motoren er en Yanmar 3QM30, saltvannskjølt, med 19 år på baken.

 

Jeg skjønte jo at dette ikke var bra og tok samme dag kontakt med Tønsberg Turbo Diesel.

Regnet med at dette ville ta tid - og at ferien ble ødelagt. Men daglig leder spurte straks "hvor har du båten?" Så ropte han på en mann, amerikaner, på verkstedet - og han kom med følgende ord "Let's go". Vi kjørte sammen ned i båthavnen og han gjorde sine undersøkelser - her må toppen av...

"La meg se - avtaleboken er full... men jeg kan ta den i morgen klokken 05.30!!

Jeg sjekket (trodde jo ikke helt på dette) på fredags formiddag, og jaggu var ikke motoren i "fillebiter". Senere på dagen ringte amerikaneren meg og fortalte om en sprukket topp  :seeya:

Motoren forøvrig bedømte han til å være i topp kondisjon. Jeg bet da i det sure eplet og bestilte ny (26.000 kroner!). Toppen fantes ikke i Norge, så det ville ta litt tid.

 

I går kom toppen - og i løpet av formiddagen i dag var denne skrudd på plass og motoren prøvekjørt!!

Helgen og ferien er reddet for vår familie. Feriebudsjettet har fått seg en knekk, men om noen måneder (og etter noen fine dager) så er det glemt... :seeya:

 

DETTE ER HVA JEG KALLER GOD SERVICE.

Jeg har ingen problemer med å anbefale disse på det varmeste. Æres den som æres bør!

 

PS!

Jeg har INGEN tilknytning eller økonomiske interesser i dette firmaet.

Ville bare dele denne opplevelsen, da jeg har hørt mange eksempler på det motsatte: "Kom igjen til høsten..."

 

Hilsen Lijanka

-som skal kose seg på sjøen i sommer uten å måtte ofre "dieseldyret" så mange tanker...)

Link to post
Share on other sites

Koselig å høre alt ordner seg :-)

 

Må bare si meg enig med Lijanka ad. dette fimaet.

 

Mitt problem  var riktignok ikke så sort (eller dyrt..) men etter å ha prøvd de fleste for å få tak i slange nippler til lavtrykksiden på en dieselpumpe, så kom jeg i kontakt med Tønsberg turbodiesel pr. tlf. han spurte bare om hvor mange og om jeg skulle ha rette eller vinklede nippler! billig var de og :seeya:

Selv etter mange og tidkrevende spørsmål som jeg hadde for å få BMCèn i gang....

 

Veldig bra!!!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Lijanka supert at ferien er redda.

 

Jeg har også glimrende erfaring med samme firma.

 

At deler til Yanmar koster skjorta er ikke noe de kan noe for.

 

Sist jeg var i kontakt med dem var sist fredag.

Vi var i Kragerøskjærgåden. Oppdaget på torsdag at oljetrykket var høyt.

Ringte Yanmar Norge for å høre om det var noen forhandlere i nærheten.

Fikk nummer til ett firma på utsiden av kragerø. Ringet gjentatte ganger, men han som kunne svare meg var ikke tilstedet, men han skulle ringe meg når han kom inn. Hørte aldri noe. :seeya:

 

Fredag morgen ringet jeg Tønsberg Turbo Diesel.

Forklaret problemet og hvordan det viste seg på instrumentet.

 

Svar: Slapp av. Det er bare giveren som er gåen. Vi har bytta en masse av dem. Så du kan bare kjøre vidre, men ta det litt roligt.

 

Han beklaget at det ville ta lang tid å få tak i en ny, " en ukes tid".

Onsdag ringte han og giveren var kommet.

 

OK ikke store greiene, men her hadde jeg ett lite problem, første firma gadd ikke engang å svare mens andre

firma forklarte hva som var feil, og skaffet meg delene over helgen. :seeya::lol:

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...