Kildal Startet 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2006 Hei Har nettopp bestilt en Riviera 925 som byggesett, har i utgangspunktet bestemt meg for Volvo Penta D6 310 m Drev,men så anbefalte verftet D6 350 . Er det noen som har erfaring med D6 350 / Riviera 925 ? Hilsen Ole Kristian Harstad Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
roaldbj Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Hei Har nettopp bestilt en Riviera 925 som byggesett, har i utgangspunktet bestemt meg for Volvo Penta D6 310 m Drev,men så anbefalte verftet D6 350 . Er det noen som har erfaring med D6 350 / Riviera 925 ? Hilsen Ole Kristian Harstad Generelt: kjøp så stor motor du har råd til - det er greit å ha i stor sjø. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 (redigert) Dette er vel en båt som ikke har særlig planingsterskel. Mitt råd er å gå for en 350 hk, av den enkle grunn at en større motor naturlig nok blir mindre belastet. Det forlenger levetiden...., du får større glede av båten og du får igjen pengene den dagen du selger den. Hvorfor anbefaler selgeren 350 hk? Redigert 9.Februar.2006 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 9.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Hadde håpet på at 310en var tilstrekkelig ,tenkte å utstyre båten med skikkeli navigasjon åsså,men motoren er jo "hjertet" i båten.Blir vel mest sannsynlig å gå for 350en Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Om jeg forstår deg rett så skal du ha den planende utgaven av Riviera 925. Fin båt forresten D6 350 har kompressor som gir betydelig høyere dreimoment på lavere turtall enn D6 310. Jeg hadde D6 310 i min Nidelv 300, og selv i den båten tar det litt tid før trykket kom skikkelig i motoren. Den bruker rett og slett litt tid på å bygge opp turbotrykk. På D6 350 slår kompressoren inn på lavt turtall for å kompensere dette. Så jeg synes det høres fornuftig ut å ha D6 350 for raskt og komfortabelt få båten opp i plan. Antakelig får du litt høyere marsjfart også - og det er etter min lille erfaring aldri å forakte å ha litt ekstra kraftreseve Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 9.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Tror han mente med å anbefale 350en var det optimale for båten ,har vert borti samme båt med Kad 300 åsså Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Kildal Svart 9.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Ja båten falt skikkeli i smak hos oss + at verftet oser av kvalitet! fra sept 05 så har jo båten fått ny og lengre flybridge + flere så detajer . Blir arti med ny båt ,gleder meg som en unge! ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Brutus Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Er det ferdig tett båt hvor du bare trenger innrede selv? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Link? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 huseklepp Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Hei Har nettopp bestilt en Riviera 925 som byggesett, har i utgangspunktet bestemt meg for Volvo Penta D6 310 m Drev,men så anbefalte verftet D6 350 . Er det noen som har erfaring med D6 350 / Riviera 925 ? Hilsen Ole Kristian Harstad kjempefin båt. Når får du båten å kan begynne på den? Vi "forlanger" masse bilder og informasjon underveis. alltid spennende å følge med på. Lykke til uansett motorvalg Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 9.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 (redigert) komplett byggesett,d.v.s alt er med innredningen er prefabrikert ++ ,alt skal gjøres slik at båten blir mest mulig orginal + at nå må den ce godkjennes av verftet . båten blir levert i oktober. Skal oppdatere etterhvert med bilder og info! www.huseklepp.no ole Redigert 9.Februar.2006 av volvo evc D6 (see edit history) Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
jma001 Svart 9.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2006 Hei .....men så anbefalte verftet D6 350 "Mest mulig motor" - dersom du har råd - er av det gode. Jeg har hele 600 hk å rutte med i min sun33. Min anbefaling vedr. motor samsvarer med verftets anbefaling: Ta den største - D6 350 - det vil du ikke angre på. Her ser du klumpene mine: Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Riviera 390, hva er det for en båt... er det den gamle Skilsø 39 eller er det noe annet.. mon tro.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Slagskibet Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Er det ikke omvendt da ? Riviera ble til Skilsø ? Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 (redigert) Har nettopp bestilt en Riviera 925 som byggesett, har i utgangspunktet bestemt meg for Volvo Penta D6 310 m Drev,men så anbefalte verftet D6 350 . Er det noen som har erfaring med D6 350 / Riviera 925 ? Hilsen Ole Kristian Harstad Hei, og velkommen til dette glimrende forumet, og gratulerer med valg av flott båt Jeg så faktisk en helt ny halvfabrikat Riviera 925 (med den nye forlengede flybridgen) transportert på lastebil ved Fornebu for noen uker siden (den skulle inn i en tidligere flyhangar der for ferdigstillelse) - skikkelig lekker sak Verftet har levert flere slike halvfabrikate båter i det siste. Vi er mye i Tønsbergområdet om sommeren, og jeg kjører stadig forbi verftet med båt. Mitt inntrykk etter å ha snakket med de som jobber der, studert båtene og lest tester er også meget positivt - skikkelig kvalitet i "alle ledd". Du får helt sikkert mye glede av denne båten Som flere andre har vært inne på, ville også jeg ha valgt den sterkeste motoren (D6-350) hvis økonomien tillater det. Jeg vurderte sterkt en slik båt nå i høst, men jeg bestemte meg for en mer åpen båt. Riviera 390, hva er det for en båt... er det den gamle Skilsø 39 eller er det noe annet.. mon tro.. Ja, det er tidligere Skilsø 39, men den ble tegnet/konstruert (som Riviera 39/390) av Trond Huseklepp (eier og leder av Huseklepp Modellverksted), og de hadde ambisjoner om å sette i gang skikkelig produksjon av den, men jeg tror de fant ut at den på den tiden ble "litt for stor" for det relativt lille verftet de har. Dermed overtok Skilsø (rettigheter? og) produksjon, men nå er den tilbake hos Huseklepp som Riviera 390. Redigert 10.Februar.2006 av hos (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
nimbuster Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Det var nok heller at Skilsø 39 kom i en prisklasse hvor avstanden til Princess ble liten, og derav konkurransen for stor. Den tilbys nå bare som halvfabrikat.... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Synd i grunnen, at 39'en ikke ble noen suksess -- med et mulig unntak for innredningsløsningene, så burde den absolutt hatt et godt potensiale. En av de lekreste CBC-dek utrustete båter jeg har sett, som ikke kommer fra øyriket like vestenfor her. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Synd i grunnen, at 39'en ikke ble noen suksess -- med et mulig unntak for innredningsløsningene, så burde den absolutt hatt et godt potensiale. En av de lekreste CBC-dek utrustete båter jeg har sett, som ikke kommer fra øyriket like vestenfor her.Har du stjelt msn tegningen min? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 (redigert) Hehe, jeg modifiserte et nydelig kunstverk som jeg fant på www.michellemalkin.com. Syntes det passet godt til mine meninger om dette og hint. Derfor tok jeg også med min nye tittel i avataren. Jeg så forresten en båt til forveksling lik din ved Shetlands-Larsens Brygge i dag. Flott skute. Dertil en Bayliner 43 Motoryacht i hopen mot Bryggen. Tydeligvis nyankommet til riket. Flott den også. Redigert 10.Februar.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
tuffff Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Synd i grunnen, at 39'en ikke ble noen suksess -- med et mulig unntak for innredningsløsningene, så burde den absolutt hatt et godt potensiale. En av de lekreste CBC-dek utrustete båter jeg har sett, som ikke kommer fra øyriket like vestenfor her. Jepp! Jeg tok teknisk tegning sammen med Trond Huseklepp for en generasjon eller halvannen tilbake. Gutten kan tegne, ja. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Hehe, jeg modifiserte et nydelig kunstverk som jeg fant på www.michellemalkin.com. Syntes det passet godt til mine meninger om dette og hint. Derfor tok jeg også med min nye tittel i avataren. Jeg så forresten en båt til forveksling lik din ved Shetlands-Larsens Brygge i dag. Flott skute. Dertil en Bayliner 43 Motoryacht i hopen mot Bryggen. Tydeligvis nyankommet til riket. Flott den også. Ligner veldig dette ja, finvær i Bergen som vanlig ser jeg Jepp! Jeg tok teknisk tegning sammen med Trond Huseklepp for en generasjon eller halvannen tilbake. Gutten kan tegne, ja. mvh tuffff Kansje Huseklepp kan lage noen tekniske tegninger av en viss person omtalt i media disse dager? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Kansje Huseklepp kan lage noen tekniske tegninger av en viss person omtalt i media disse dager? Det va'kke portrettegning som var den sterkeste siden, så vidt jeg kan huske. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
jea Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Ja båten falt skikkeli i smak hos oss + at verftet oser av kvalitet! fra sept 05 så har jo båten fått ny og lengre flybridge + flere så detajer . Blir arti med ny båt ,gleder meg som en unge! ole Du har ikke bilder av den da,eller en mail,en kan se bilder av den. Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2006 Du har ikke bilder av den da,eller en mail,en kan se bilder av den.Gjerne ett bilde før også så vi kan se forskjellen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.