Jump to content

Riviera 925 - Vp D6

Kildal

Recommended Posts

Båten trenger åpenbart fornyelse. En forlenget flybridge som ikke kommer heldig ut på noe område vil ikke redde denne båten er jeg redd. Ikke rart salget stagnerer eller kanskje stuper....
:confused::confused::confused:

Og du er??? Hvis du bestiller ny nå får du den kanskje til 2008!!!

Forøvrig den mest gjennomførte båten jeg har hatt ihvertfall. Trond Huseklepp setter sin ære i båten og har en service- og gjennomføringsevne som overgår de fleste. Kanskje det tryggeste kjøpet du kan gjøre.

mvh

kk

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Båten trenger åpenbart fornyelse. En forlenget flybridge som ikke kommer heldig ut på noe område vil ikke redde denne båten er jeg redd. Ikke rart salget stagnerer eller kanskje stuper....

De skulle nok kopiert de moderne linjenen til Spirit 360 :yesnod:

Huseklepp har nok å gjøre de. De har ikke ambisjon om å bli store - men de leverer kvalitet. En av mine gamle drømmebåter. Første gangen jeg så den var rett S om brua mellom Smøgen og Kungshamn. Måtte stoppe opp og ta en skikkelig kikk.

Første gangen jeg så den var rett S om brua mellom Smøgen og Kungshamn.

Ligger en forhandler der ja. Forøvrig må jeg si at de har klart å få forbausende mye ut av en liten 30-foter. Bra detaljer også :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

bestilte min i først i januar i år og nå blir den levert så verftet har nok å gjøre.

kvalitet er gjennomgående for hele båten ,regner med at det ikke blir noen problem å følge byggeveilendningen heller ,ser veldig detaljert ut.

Er det noen som har erfaringer med å hente nema 2000 signaler fra evc til kartplotter (ray e-serie)?

Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph

LOA nå er 10,75 meter - så den er jo 36 fot nå - på samme skroget riktignok.

Vet ikke hvilke mål du opererer med, men LOA 10,75 m er vel ikke mer enn 35,2 fot? Før var den 34 fot, men en forlengelse av badeplattformen gjorde susen på lengden. Forøvrig er vel dette den eneste båten som bruker skroglengden i betegnelsen? 925 vil si vel 30 fot. :smiley:

Jeg må jo innrømme at jeg også har hatt denne som en av mine få drømmebåter, men det er noen år siden nå. Må også innrømme at jeg har vært og sett på et 2-3 stk, men ikke funnet dem gode nok totalt sett...også naturlig nok sett i forhold til pris.

For min del så var totalt lengden kun avgjørende for hvor stort naustet skulle bygges ,ellers så er størrelsen perfekt for vårs bruk.

Denne båten er oppgradert betraktelig fra første ble bygget i 1990, har vært ombord i flere og ser flere forbedringer.

Vet ikke hvilke mål du opererer med, men LOA 10,75 m er vel ikke mer enn 35,2 fot? Før var den 34 fot, men en forlengelse av badeplattformen gjorde susen på lengden. Forøvrig er vel dette den eneste båten som bruker skroglengden i betegnelsen? 925 vil si vel 30 fot. :smiley:

Huseklepp sine egne tekniske data er det jeg henviser til

Riviera 925 - tekniske dataLengde totalt

1075 cm

Bredde

325 cm

En engelsk/amerikansk fot er 30,48 cm - og det er den som brukes på båter. 10,75 meter er da 35,269029 fot. Se Baatplassens omregningskalkulator

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Spirit 360 er kanskje forlenget litt.

Noen som har målene på 360 ?

Baugspydet er jo ganske realt på denne båten. Tror også at badeplatformen er forlenget sammenlignet med Flem 340

09.jpg

Om selve skroget er forandret finner jeg ikke noe info om

Flem 340 har disse tekniske dataene

TEKNISKE DATA:

Lengde inkl. badeplattform: 10.65 m (baugspyd er ikke medregnet)

Lengde på skrog: 10.35 m

Bredde på skrog: 3.30 m

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hvordan kan 35,2 fot bli 36 fot etter dine oppfatning, bitteliten? Det er jo det du sier, at plutselig er Riviera'n blitt 36 fot, med det samme skroget. Såvidt jeg vet er 10, 75 m nærmere 35 enn 35 ,5 fot, så da blir vel lengden 35 fot? :smiley:

Jeg vil ha det siste ordet!

Hvor lang er Windy'n? 36, 2 men kalles for 37?

Lengden på Spirit'n er 11,75m. Skroget unnder vannlinjen akter er forlenget med 1 fot i forhold til Flem.

Båten ble bestilt som komplett byggesettt med motor montert ferdig på beding og trukket ferdig innvendig .for å få ce godkjenning er det lettest og best med komplett byggesett. prisene er justert en del siden januar i år så for eksakt pris ta kontakt med huseklepp modellverksted ,www.huseklepp.no

Redigert av volvo evc D6 (see edit history)

Hvor lang er Windy'n? 36, 2 men kalles for 37?

Lh er 10,87m (angir lengde av støpt skrog + tykkelse av laminat i dekk)

Lmax er 11,14m (angir lengde med alle deler som er montert ved normal bruk, deler som kan fjernes uten bruk av verktøy skal ikke tas med).

Utdrag av definisjoner er hentet fra ISO 8666 Small craft – Principal data.

Så da er sikkert din større enn min - og det virker som om det er viktig :wink:

"Så da er sikkert din større enn min - og det virker som om det er viktig"

--------------------------------------------------------------------------------

Hilsen Bitteliten

Member of SWOYFC

Hehe, ja du kan få sagt det du...

Hvis du leser over, så skjønner du kanskje poenget du også.

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...