Ben Sin Svart 15.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2006 Vi må ha flere bilder!! Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 26.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 her er flere bilder fra byggingen ung styrmann: kabel stokk til evc: "bamse" i kjelleren Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Flotte bilder, Riviera 925 bør absolutt vurderes. Leste litt gjennom tråden. Er det ikke slik at Flem 340 også ruller mye (sier ryktene). ?? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Hei Volvo.. Grattis med "verdens beste båt" Regner med at både fritid og tankevirksomhet kun vil være i ett spor endel måneder framover... Kan ikke dy meg.. her har du to bilder av Phoebe, et i samme prossess som din og et som ferdig : Godt nytt år og lykke til videre med byggingen! Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 29.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Artig med innlegg fra noen som har vært igjennom samme prosess som jeg er i . Fikk du din båt som byggesett / ferdig utvendig? Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
nimbuster Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 At Flem 340 ruller mye, må bero på en misforståelse. Hvis du tenker på testen i Båtmagasinet, så må du lese den om igjen. Det eneste "negative" som frekommer i den testen, skjer med alle båter med v-kjøl og er absolutt ufarlig. Det er nok få om noen som provoserer båten på den måten som det henvises til. Hvis du derimot ikke tenker på den testen, så kan du sikkert begrunne dine uttalelser? Hvilke båter ruller ikke, for det er vel et relativt begrep eller? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 (redigert) Niks... jeg jukset som bare det... Båten er bygget ferdig hos Huseklepp og ble levert på vannet i mai nå i år (- 06). Bildet fra byggingen er fra produksjonshallen hos Huseklepp. Forøvrig vil jeg bare bekrefte det du tidligere har skrevet om service, seriøsitet og oppfølging fra verftets side. Det dukket jo opp noen småting (fra underleverandører) i etterkant som det alltid gjør når alt er nytt, men problemene ble høyst 2 dager gamle fra feilen ble meldt til alt var fikset og ordnet. Et innstillingsproblem med autopiloten førte til at en tekniker fra Simrad i Oslo troppet dagen etter og ordnet alt raskt og profesjonelt Et beslag i dregg-gjennomføringen på akterplattformen som gjorde at bruceankeret gikk ut litt tregt, ble skiftet ut på min egen bryggeplass 3 timer etter at jeg hadde snakket med verftet på telefon om saken. I det hele tatt var hele byggeprossessen og oppfølgingen underveis utrolig ryddig, behagelig og tillitsvekkende. Båten ble levert til avtalt tid, til avtalt pris og med utstyrsliste og alt øvrig tilbehør 100% på plass. Og med Bache-Gabrielsen XO ferdig i barskapet... Båten er brukt ca. 40 overnattingsdøgn og 150 motortimer (Yanmar 6LP - 290 hk) denne sommeren og alt er så langt fullstendig feilfritt. Redigert 29.Desember.2006 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 At Flem 340 ruller mye, må bero på en misforståelse. Hvis du tenker på testen i Båtmagasinet, så må du lese den om igjen. Det eneste "negative" som frekommer i den testen, skjer med alle båter med v-kjøl og er absolutt ufarlig. Det er nok få om noen som provoserer båten på den måten som det henvises til. Hvis du derimot ikke tenker på den testen, så kan du sikkert begrunne dine uttalelser? Hvilke båter ruller ikke, for det er vel et relativt begrep eller? Refererte ikke til BM, er mere båtprat jeg har hørt. Men nå er det jo slik at de fleste små flybridge båter har ganske høyt tyngdepunkt. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 (redigert) Men nå er det jo slik Tull og tøys. En flybridge gir minimalt med ekstra vekt, og utgjør ingenting for sjøegenskapene. Den gir derimot ekstra vindfang, og det kan skape ekstra manøvrerings utfordringer. En helplaner med v-bunn krenger i svinger, det skal den gjøre. Er det båt med hekkaggregat forsterkes krengningen i svinger. Sitter du høyt føles krengningen enda større. En bør nok sile litt av det en hører fra ljugebenken. Det er ikke første gang stuttjukken i BM driter seg ut. Fyren bør holde seg til dorull holdere, det har han peil på. Redigert 29.Desember.2006 av jolo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flytestein Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Hei Volvo evc D6 Grattis med nydelig båt Har du bestemt deg for navigasjonsinstrumenter til denne båten? I så fall kan du si litt om hvilke og hvorfor. Går med alvorlige planer om å bestille byggesett av Riviera 925 med FB på nyåret og hører gjerne andres erfaring med valg av instrumenter som kan passe i denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 (redigert) Hei Flytestein! Som du sikkert ser, bor vi et steinkast fra hverandre (vel... dersom du kaster stein over Vestfjorden da...) Hvis du ønsker å se min båt og nav-løsningen, er du velkommen. Dette er basert på Simrad CX44 (styreposisjon nede), CX34 (slave på FB), autopilot AP16 m/ ratekompass, radar- og ekkoloddmodul, m.m. Vi er veldig fornøyd med båten og anbefaler den gjerne. PS! Som du sikkert vet, har Rivieraene fra -06 ny større flybridge. Inne i båten i taket over styreposisjon har Huseklepp konstruert et nytt større takpanel for flush-montering av instrumenter/ plotter. Denne er dimensjonert for Simrad CX44 som går rett inn. Både Garmin og Raymarine 120-serie er for store for innfelling og må isåfall monteres utenpåliggende i bøyle (dette gjelder 10`-12`-plotterne). Det er sikkert andre valg som bør avgjøre navløsningen enn dette, men ta med tommestokken når du sjekker markedet for de mellomstore plotterne på 10-12`dersom du tenker innfelling (som jo er penest) i en Riviera. Redigert 30.Desember.2006 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flytestein Svart 30.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 Hei Flytestein! Som du sikkert ser, bor vi et steinkast fra hverandre (vel... dersom du kaster stein over Vestfjorden da...) Hvis du ønsker å se min båt og nav-løsningen, er du velkommen. Dette er basert på Simrad CX44 (styreposisjon nede), CX34 (slave på FB), autopilot AP16 m/ ratekompass, radar- og ekkoloddmodul, m.m. Vi er veldig fornøyd med båten og anbefaler den gjerne. PS! Som du sikkert vet, har Rivieraene fra -06 ny større flybridge. Inne i båten i taket over styreposisjon har Huseklepp konstruert et nytt større takpanel for flush-montering av instrumenter/ plotter. Denne er dimensjonert for Simrad CX44 som går rett inn. Både Garmin og Raymarine 120-serie er for store for innfelling og må isåfall monteres utenpåliggende i bøyle (dette gjelder 10`-12`-plotterne). Det er sikkert andre valg som bør avgjøre navløsningen enn dette, men ta med tommestokken når du sjekker markedet for de mellomstore plotterne på 10-12`dersom du tenker innfelling (som jo er penest) i en Riviera. Glimrende Phoebe Dette var bla. flush-montering jeg hadde i tankene. Store skjermer som må monteres slik at de hindrer sikt eller stikker langt ut er irriterende og stygt. Forstår det slik at du ikke har noe å utsette på selve instrumentene, så da har jeg fått et godt alternativ på plass. Veldig fristende å si ja til ta en titt på båten din. Sender en IM om dette på nyåret. Takk for hjelpen. PS: Hvis jeg krysser Vestfjorden skal jeg la steinene ligge hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 30.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2006 (redigert) Hadde tenkt på raymarine e-80 og tilkobling til flatskjerm på svingbart stativ slikn at jeg kunne se ekkoloddet i 17"s på akterdekket.+ at med interface(NMEA2000) fra EVC kunne jeg også ha motorovervåkiningen på e-80en. Har simrad kommet med disse funksjonene nå ,,(video out) Nmea 2000/vp evc ? Hadde tenkt og senke kartplotteren ned i dasjbordet , har ikke fått sjekket om dette går. Ellers så gjorde jeg ferdig motor kablingen i dag og trekte ferdig til spotene på akterdekket. Ole Redigert 30.Desember.2006 av volvo evc D6 (see edit history) Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.