Jump to content

Power supply til PC for 12 V


Tore_L

Recommended Posts

Nylig så jeg en reklame for en generelt power supply til bærbare PCer, beregnet for 12 V drift. Men nå finner jeg det ikke igjen. Kan noen hjelpe meg? Kanskje det var hos Clas Ohlson eller Biltema. Eventuelt en kjede innen bilrekvisita?

 

Eller sagt på en annen måte: Hvordan kan man på enkleste og billigste måte bruke en bærbar PC i bilen eller båten. Hvor finner jeg et 12 V power beregnet på PC'er?

 

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Det beste er 12V adapter spesialtilpasset din bærbare. Nesten alle produsenter leverer dette. Pris omtrent fra 400,- til 1200,- avhengig av hva slags maskin du har.

 

En "generell" 12V lader til bærbar må nødvendigvis bare være en liten inverter som brukes sammen med standardladeren da de forskjellige bærbare krever svært forskjellig spenning og har en masse forskjellige plugger. Inverter vil bruke mer strøm enn en spesialtilpasset 12V adapter.

 

Hva slags bærbar har du ?

Link to post
Share on other sites

Elfa har en universal sak som takler det meste. Justerbar spenning og en neve med plugger medfølger. Tror den koster rundt 500,-. MEN de får den ikke på lager igjen før i slutte av Juli...! Så da er du kanskje like langt...  :cheers:

Dessuten er dette den samme som Clas Ohlson selger 100 kr billigere........

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en liten inverter.  Denne går fra 12v til 220v og gir 75w. den har overspenningsvern og kobler ut hvis batteriet ditt kommer under 12,5v.  Kostet ca 120 euro.

Funker utmerket for lading av min lap top og støvsuger ombord, samt at den holder fint til å se på TV (14").  Helt lydløs og ikke større enn en korstokk.  Tror den selges mest på flyplasser da den også er tilpasset kobling mot strømuttakene på flyseter.  

 

MVH

Kito

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...