jan Startet 6.Juli.2003 Del på Facebook Startet 6.Juli.2003 Hei..lurte på hvor mange knop jeg ville få med en propell 15x15..en utveksling på drev1:50..og ett turtall på 4400rpm...slipp det vet jeg ikke,men båten er en ganske tung 22.foter..ca2000kg..vet jeg setter propellbergninga litt på hodet her,men driver å tester ut forskjellige propeller.hilsen jan Sitér dette innlegget Link to post
jkirkebo Svart 6.Juli.2003 Del på Facebook Svart 6.Juli.2003 Omkring 30 knop. Sitér dette innlegget Link to post
akkar Svart 6.Juli.2003 Del på Facebook Svart 6.Juli.2003 Har en Finnmaster 6100 Royal med 115 hk Honda , Noen som har en stål propell å anbefale til denne båten ? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.Juli.2003 Del på Facebook Svart 7.Juli.2003 Båtmagasinet nr 5/2000 har en grei artikkel om propellberegning på side 82-87. Der er formler med eksempler og tommelfingerregler o.a. Nyttig lesning. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
kito Svart 7.Juli.2003 Del på Facebook Svart 7.Juli.2003 Denne artikkelen er ganske grei http://www.realtrawlers.com/prop.htm MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.Juli.2003 Del på Facebook Svart 7.Juli.2003 Bare nevner at det er en slipp-kalkulator på medlems-siden. 30 knop som jkirkebo antyder gir slipp på ca 17%, noe som vel er normalt for en planende båt. Max teoretisk fart 36 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.