Jump to content

Nimbus er solgt

Bitteliten

Recommended Posts

Ser ut som om det er noen som har tanker om fremtidige strukturendringer i båtbransjen.

Altor som for noen måneder siden kjøpte opp Simrad og så jobber med en fusjon mellom Simrad og Lowrance har nå kjøpt 60% av Nimbus med varemerkene Nimbus, Storebro, Ryds og Maxi.

IbiNews

Hadde ikke forundret meg om det kommer flere trekk fra Altor fremover. Det spørs vel også om ikke Nimbus samarbeide med Raymarine får en brå slutt også.

Hva blir det neste Altor gaper over? Windy? :wink:

Tanken er tenkt ja. Det er en del synergier der - bla produserer de begge store båter på samme sted, de har (har hatt) innkjøpssamarbeide, de har enkelte felles leverandører... De utfyller hverandre også markedsmessig: Nimbus er sterke i Norden, Windy er sterke i Europa... Morro å leke med tanker..

To sjeler og en/flere/diverse av de samme tanker. :yesnod: Kunne så Altor bare ha lært Windy å bygge CBC-dekk på sine ellers fullkomne båter ... :lol:

Hey, gamle Worse taler med to tunger, se hva han skrev i en annen post:

Denne så fabrikkny ut, antakelig levert hit i dag. Aldeles herlig båt, av slik støpning at til og med Gamle Worse kunne klart seg uten CBC-dekk.

Ja, jeg har ingen problemer med å erkjenne forfatterskapet til den siterte setning. Men husk at det jeg da omtalte, var en

P E R S H I N G 62

og ikke en sølle norsk, svensk eller svorsk båt. Bred, rund hekk, god plass alle steder, enorme overflatepropeller, etc. <sikle> <sikle>

Det eneste den manglet var som sagt et kledelig CBC-dekk, men med de øvrige specifikationer kunne man altså ha klart seg uten.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

To sjeler og en/flere/diverse av de samme tanker. :yesnod: Kunne så Altor bare ha lært Windy å bygge CBC-dekk på sine ellers fullkomne båter ... :lol:

Bra Worse, staa paa.

Forøvrig har Astor nettop kjøpt NW så noe nytt kjøp med det første blir det vel neppe snakk om :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Trodde det var latin jeg,

©eteris paribus = Under ellers like forhold

(B)eati possidentes = Lykkelige er de som besitter

©ogito ergo doleo... = Jeg tenker - altså er jeg deprimert...

Men siden det er taket man snakker om er muligens siste C

©itius, altus, fortius = Raskere, høere, sterkere.

Men hva vet jeg :cheers:

Ps. © er egentlig C med paranteser rundt, men det så jo bra ut, så det forblir

Redigert av vannoverallt (see edit history)

øøøhhh??? Det var vel ALTOR, ikke Astor?..... eller? :wink:

M/Y Ellen Marie

Vel, han lå så nær så jeg kunne ikke dy meg. Derfor rolleyes :rolleyes: etterpå.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ja, jeg har ingen problemer med å erkjenne forfatterskapet til den siterte setning. Men husk at det jeg da omtalte, var en

P E R S H I N G 62

og ikke en sølle norsk, svensk eller svorsk båt. Bred, rund hekk, god plass alle steder, enorme overflatepropeller, etc. <sikle> <sikle>

Det eneste den manglet var som sagt et kledelig CBC-dekk, men med de øvrige specifikationer kunne man altså ha klart seg uten.

Men så løp og kjøp da mann... :cool:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Båten kom fra Düsseldorf til Bergen forleden kveld. Turen fra Stavanger og opp tok i underkant av tre timer. Båten går 55 knop. Den har to motorer - hver på 1550 hestekrefter. Første del av turen fra Europa kjørte den i stiv kulig og liten storm.

- Ingen problem, sier den foreløpige eieren og selgeren. Han hadde med seg Pershing sin egen fabrikkkjører og kaptein, Filippo Vitali. Båten er klasset i CE klasse A. Det betyr at du kan gå hvor som helst til havs.

Dette er en havgående båt Bitteliten.

Kanskje kan du få henge W37'n din i snapdavitene hans hvis det skulle bryske seg litt utpå. :wink:

Dette er en havgående båt Bitteliten.

Kanskje kan du få henge W37'n din i snapdavitene hans hvis det skulle bryske seg litt utpå. :wink:

Ser sånn ut i fra størrelsen - men det ville nok sett litt rart ut med 3 meter båt stikkende ut på hver side. Men jeg synes ikke at Pershing er kremen av kremen. Jeg ville kikket på et par andre merker. Først kanskje ventet på Windys flaggskip som kanskje kommer om noen år (det snakkes om 70 fot). Azimut S serie er heller ikke blåst bort på viddene

Men jeg synes ikke at Pershing er kremen av kremen. Jeg ville kikket på et par andre merker. ........

Er enig her ... for NOK 20 Mill, kan en jo få en del skikkelige båter i Semi-Custom rekkene ... Pershing er jo nesten masseprodusert i fohold da ... Hva med en Leopard 23 M til samme prisen ... interiøret slik som du vil ha det og utstyr som passer deg ?? Et brukt eksemplar fra Sverige her ....

Bilde

Haugevis av andre hvis du har rundt NOK 20 mill å bruke...... jeg hadde hvertfall ikke kjøpt messebåt for 20 Mill ... med mindre den var bestilt og utstyrt for meg, og avtalen gav meg riktig avslag slik at importøren kunne vise den frem på messa...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...