Bitteliten Startet 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2006 Ser ut som om det er noen som har tanker om fremtidige strukturendringer i båtbransjen. Altor som for noen måneder siden kjøpte opp Simrad og så jobber med en fusjon mellom Simrad og Lowrance har nå kjøpt 60% av Nimbus med varemerkene Nimbus, Storebro, Ryds og Maxi. IbiNews Hadde ikke forundret meg om det kommer flere trekk fra Altor fremover. Det spørs vel også om ikke Nimbus samarbeide med Raymarine får en brå slutt også. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 Hva blir det neste Altor gaper over? Windy? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 13.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 Hva blir det neste Altor gaper over? Windy? Tanken er tenkt ja. Det er en del synergier der - bla produserer de begge store båter på samme sted, de har (har hatt) innkjøpssamarbeide, de har enkelte felles leverandører... De utfyller hverandre også markedsmessig: Nimbus er sterke i Norden, Windy er sterke i Europa... Morro å leke med tanker.. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 To sjeler og en/flere/diverse av de samme tanker. Kunne så Altor bare ha lært Windy å bygge CBC-dekk på sine ellers fullkomne båter ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 13.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 Kunne så Altor bare ha lært Windy å bygge CBC-dekk på sine ellers fullkomne båter ... slike skitne tanker synes jeg du skal holde for deg selv Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 To sjeler og en/flere/diverse av de samme tanker. Kunne så Altor bare ha lært Windy å bygge CBC-dekk på sine ellers fullkomne båter ... Hey, gamle Worse taler med to tunger, se hva han skrev i en annen post: Denne så fabrikkny ut, antakelig levert hit i dag. Aldeles herlig båt, av slik støpning at til og med Gamle Worse kunne klart seg uten CBC-dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 Ja, jeg har ingen problemer med å erkjenne forfatterskapet til den siterte setning. Men husk at det jeg da omtalte, var en P E R S H I N G 62 og ikke en sølle norsk, svensk eller svorsk båt. Bred, rund hekk, god plass alle steder, enorme overflatepropeller, etc. <sikle> <sikle> Det eneste den manglet var som sagt et kledelig CBC-dekk, men med de øvrige specifikationer kunne man altså ha klart seg uten. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
REM Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 To sjeler og en/flere/diverse av de samme tanker. Kunne så Altor bare ha lært Windy å bygge CBC-dekk på sine ellers fullkomne båter ... Bra Worse, staa paa. Forøvrig har Astor nettop kjøpt NW så noe nytt kjøp med det første blir det vel neppe snakk om Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 CBC dekk = Cognak-Blondine-Cigarr dekk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Skipper Worse Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 CBC dekk = Cognak-Blondine-Cigarr dekk Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
vannoverallt Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 (redigert) Trodde det var latin jeg, ©eteris paribus = Under ellers like forhold (B)eati possidentes = Lykkelige er de som besitter ©ogito ergo doleo... = Jeg tenker - altså er jeg deprimert... Men siden det er taket man snakker om er muligens siste C ©itius, altus, fortius = Raskere, høere, sterkere. Men hva vet jeg Ps. © er egentlig C med paranteser rundt, men det så jo bra ut, så det forblir Redigert 13.Februar.2006 av vannoverallt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 slike skitne tanker synes jeg du skal holde for deg selv Skitne, ja, mulig det, men sååååå deilige!! Tenk hvor nydelig de største Windy-båtene hadde blitt med CBC-dekk ..... <sikle> Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Oteren Svart 13.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2006 Hva blir det neste Altor gaper over? Windy? Eller blir det omvendt? Hegnar har finansiell muskelstyrke, men han møter nok mot Altor. Tror nok Windy står rimelig sterkt i Hegnars portefølje Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Bra Worse, staa paa. Forøvrig har Astor nettop kjøpt NW så noe nytt kjøp med det første blir det vel neppe snakk om øøøhhh??? Det var vel ALTOR, ikke Astor?..... eller? M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
REM Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 øøøhhh??? Det var vel ALTOR, ikke Astor?..... eller? M/Y Ellen Marie Vel, han lå så nær så jeg kunne ikke dy meg. Derfor rolleyes etterpå. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Skipper Worse Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Ta høyde for at Astor med tiden nok vil la seg omvende til den eneste rette tro; og foreta sine bekjennelser på et dertil passende teppe oppe på et CBC-dekk. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Rolf Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Ja, jeg har ingen problemer med å erkjenne forfatterskapet til den siterte setning. Men husk at det jeg da omtalte, var en P E R S H I N G 62 og ikke en sølle norsk, svensk eller svorsk båt. Bred, rund hekk, god plass alle steder, enorme overflatepropeller, etc. <sikle> <sikle> Det eneste den manglet var som sagt et kledelig CBC-dekk, men med de øvrige specifikationer kunne man altså ha klart seg uten. Men så løp og kjøp da mann... Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Skipper Worse Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Men så løp og kjøp da mann... Vi får se; jeg satser på å høre positive toner fra Båtbransjens Finansieringskontor på Hamar i morgen kveld. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 14.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Jeg lurer på om det ikke var Vi Menn som var med på en leveringstur fra Bergen til Oslo av en Pershing der innredningen falt fra hverandre etterhvert som de nærmet seg Arendal. I Arendal måtte de stoppe. Jepp - jeg husket rett. Her er testen av Pershing 43 Men dette er jo bare en liten Pershing da Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Linken går bare til hovedsiden , skriv pershing oppe i søkefeltet ( der tester dei også nevnte Pershing 62 ) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Båten kom fra Düsseldorf til Bergen forleden kveld. Turen fra Stavanger og opp tok i underkant av tre timer. Båten går 55 knop. Den har to motorer - hver på 1550 hestekrefter. Første del av turen fra Europa kjørte den i stiv kulig og liten storm. - Ingen problem, sier den foreløpige eieren og selgeren. Han hadde med seg Pershing sin egen fabrikkkjører og kaptein, Filippo Vitali. Båten er klasset i CE klasse A. Det betyr at du kan gå hvor som helst til havs. Dette er en havgående båt Bitteliten.Kanskje kan du få henge W37'n din i snapdavitene hans hvis det skulle bryske seg litt utpå. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 - Jeg regner med at vi er den største attraksjonen på båtmessen i Bergen, sier Lefdal. (Om Pershing 62) hm... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Dette er en havgående båt Bitteliten. Kanskje kan du få henge W37'n din i snapdavitene hans hvis det skulle bryske seg litt utpå. Ser sånn ut i fra størrelsen - men det ville nok sett litt rart ut med 3 meter båt stikkende ut på hver side. Men jeg synes ikke at Pershing er kremen av kremen. Jeg ville kikket på et par andre merker. Først kanskje ventet på Windys flaggskip som kanskje kommer om noen år (det snakkes om 70 fot). Azimut S serie er heller ikke blåst bort på viddene Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Men jeg synes ikke at Pershing er kremen av kremen. Jeg ville kikket på et par andre merker. ........Er enig her ... for NOK 20 Mill, kan en jo få en del skikkelige båter i Semi-Custom rekkene ... Pershing er jo nesten masseprodusert i fohold da ... Hva med en Leopard 23 M til samme prisen ... interiøret slik som du vil ha det og utstyr som passer deg ?? Et brukt eksemplar fra Sverige her .... Haugevis av andre hvis du har rundt NOK 20 mill å bruke...... jeg hadde hvertfall ikke kjøpt messebåt for 20 Mill ... med mindre den var bestilt og utstyrt for meg, og avtalen gav meg riktig avslag slik at importøren kunne vise den frem på messa... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Ole-Jacob Svart 14.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2006 Hva med en Leopard 23 M til samme prisenFantastisk design. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.