Gunga Din Startet 14.Februar.2006 Del på Facebook Startet 14.Februar.2006 SXK har över 42 000 medlemmer varav ca 2 000 utlandsmedlemmer allra flest fra Norge, send en IM til mig så skall jag fixa medlemskap ! lite info (alla priser i SEK) Junior - medlemmar upp till 20 år, 100 kr/år Senior - medlemmar över 20 år, 400 kr/år (reducerat 1/1 - 31/8: 350 kr, 1/3 - 31/8: 300 kr) Familj - oavsett antal, 430 kr/år (reducerat 1/1 - 31/8: 380 kr, 1/3 - 31/8: 330 kr) Antal familjemedlemmar st (förutom dig själv) Utlandsavgift (för portokostnader), Norden 75 kr/år, Övriga länder 180 kr/år Jag vill ha båten införd i SXK's register, 100 kr/år vad får man.......... Som medlem i Svenska Kryssarklubben ingår följande publikationer: Tidningen På Kryss, 9 nr/år Matrikeln * Årsboken * Gästhamnsguiden * Dessutom erbjuds du: Tillgång till bojar och förtöjningsplatser Förmånlig båtförsäkring, Svenska Sjö Fri båtjuridisk rådgivning Fri båtteknisk rådgivning Internationellt certifikat för din båt (för mer info ring kansliet 08-448 28 80) Våra böcker och varor till medlemspris, se vår butik Hjälp av SXK-ombud i Sverige och utlandet Rabatt på bensin, diesel, villaolja och el, Shell Rabatt på resor, Silja Line (stamgäst rabatt) 17 skäl till att vara med i Kryssarklubben (la in samme text i 'nytt emne', tyckte synd det skulle drunkna i Berserk inlegg!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 SXK har över 42 000 medlemmer varav ca 2 000 utlandsmedlemmer allra flest fra Norge, Som medlem i Svenska Kryssarklubben ingår följande publikationer: Dessutom erbjuds du: Förmånlig båtförsäkring, Svenska Sjö Hva betyr dette ( Förmånlig båtförsäkring, Svenska Sjö) når det gjelder forsikring av norske båter, kjenner du til om det er tilleggsrabatter utover de vi kan få i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Familj - oavsett antal, 430 kr/år (reducerat 1/1 - 31/8: 380 kr, 1/3 - 31/8: 330 kr) Antal familjemedlemmar st (förutom dig själv) Hva betyr dette? Hvorfor trenger man mer enn ett medlemsskap? Bortsett fra rabatt på Silja Line, gjelder vel det meste for "båten", ikke for hvert enkelt familiemedlem? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bliss X Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Jeg har familie medlemsskap Det innebærer at har et medlemskort for hvert familiemdlem Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Hva betyr dette ( Förmånlig båtförsäkring, Svenska Sjö) når det gjelder forsikring av norske båter, kjenner du til om det er tilleggsrabatter utover de vi kan få i Norge? Svenska Sjö er något motsvarande Norske sjö även om jag tror att det er olika bolag! själv har jag ikke Svenska sjö utan Atlantica, ett bolag som oxo er spesialisert på båtar! (med SXK-rabatt på Svenska sjö så tror jag dom ändå var bortåt 40% dyrare enn Atlantica, när jag tecknade för 5 år sedan, har ikke kollat med dem siste åren) Atlantica har 75% reduktion av egenandel efter 10 skadefria år, vilket gör att man kan ligga på högsta egenandel= lägste premie. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Svenska Sjö er något motsvarande Norske sjö även om jag tror att det er olika bolag! själv har jag ikke Svenska sjö utan Atlantica, ett bolag som oxo er spesialisert på båtar! (med SXK-rabatt på Svenska sjö så tror jag dom ändå var bortåt 40% dyrare enn Atlantica, när jag tecknade för 5 år sedan, har ikke kollat med dem siste åren) Atlantica har 75% reduktion av egenandel efter 10 skadefria år, vilket gör att man kan ligga på högsta egenandel= lägste premie. For det første: tråden gjelder Kryssarklubben. Jeg har selv vært medlem i den i en rekke år med familiemedlemskap og har bare gode erfaringer. Er i tillegg medlem av lokalavdelingen for Vestkysten og får der magasin spesielt utarbeidet for dette området og oppdaterte flyfoto med beskrivelse av uthavner. De svenske flyfotoene med beskrivelse av uthavner gjør at man i detalj kan studere farvannsforholdene og plassering av fortøyningsbolter før man beveger seg inn i havneområdet. Jeg savner tilsvarende for Norge. I tillegg ønsker jeg noe mer opplysning om Atlantica. Jeg skal benytte nytt forsikringsselskap inneværende år og trenger mer informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 For det første: tråden gjelder Kryssarklubben. Jeg savner tilsvarende for Norge. Jag oxo , saknar spes naturhavns-skisser, har fått några av medlemmer her på BP,takker för dem! I tillegg ønsker jeg noe mer opplysning om Atlantica. Jeg skal benytte nytt forsikringsselskap inneværende år og trenger mer informasjon. Atlantica Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
JRK Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Hei, I ordet krysserklubb ligger det seilbåt. Kan vi med motorbåt melde oss inn? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 (redigert) Hei, I ordet krysserklubb ligger det seilbåt. Kan vi med motorbåt melde oss inn? Inga problem, dom ordnar til og med eskadrar för motorbåtar, i år er det vel några som er felles, förr om åren har dom haft rena motorbåtseskadrar! Redigert 14.Februar.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 14.Februar.2006 Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Jeg har familie medlemsskap Det innebærer at har et medlemskort for hvert familiemdlem Det skjønner jeg, men hvorfor Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 14.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2006 Det skjønner jeg, men hvorfor Vet ej Lars_H, kan möjligen vara om någon i familjen skall utnyttja kurs-utbud eller liknande,kurser brukar vara olika pris.... medl eller ikke medl (kansje ikke så aktuellt om man bor i Norge, om man ikke vill kombinere med Harrytur förstås ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Jeg fikk i dag nr 5-6/2008 av kryssarklubbens "På Kryss". Dette må være skandinavias beste båtblad. Flotte artikler om sjøsikkerhet og "Harmoni ombord". I tillegg fulgte et spesialhefte/bok om "Seglarskolan 50 år" som er 130 sider fullspekket med flotte bilder og artikler. Jeg har såvidt bladd litt i dette. Det vil åpenbart bli en del av sommerlektyren ombord. Flotte produkter fra SXK. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.