SveinHa Startet 15.Februar.2006 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2006 En kjenning har kjøpt seg en Raymarine c-120 multifunksjonsskjerm. Han har sett at Viknes har sitt eget oppstartsskjermbilde. Noen som vet hvordan eget bilde kan lages? Er det noe som Raymarine må lage eller er det slik som mer eller mindre hvem som helst kan få til? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Aero Svart 15.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2006 Typisk slikt som ikke trengs, men ojj ojj så moro for oss gutta ;-) Har sett dette på håndholdte Garmin GPSer for noen år siden. Her var det et lite program for PC som en la inn ønsket oppstartstekst i og så overførte til GPS. Jeg slenger meg på denne tråden med spørsmål om det er noen som vet om programmet finnes for Garmin plottere. Aero. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2006 Han har sett at Viknes har sitt eget oppstartsskjermbilde.Hva mener du med eget oppstartsskjermbilde ? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2006 Hva mener du med eget oppstartsskjermbilde ?Slik jeg forstod det så kommer maskinen opp med er standardbilde når den slås på, må vel regne med at det er Raymarine sin logo. Han hadde sett at samme boksen hos Viknes hadde et annet bilde da med Viknes logo. Kunne jo være litt fancy med et personlig bilde... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Mix Svart 15.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2006 Her går "boot" så kjapt at jeg kan ikke huske hva som display'es engang. Men det er en eller annen Raymarine logo, trur eg. Den kommer så opp med det eventuelle kombi bildet av kart, radar, ekkolodd du hadde valgt. Kan ikke se noen som helst verdi i noe slikt. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 16.Februar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2006 Kan ikke se noen som helst verdi i noe slikt. Joda, nytteverdien er nok ned mot null men så lenge en vet det går an å sette et litt personlig preg på utstyrret så er jo det litt gøy. Litt vanskeligere å omsette og lettere å spore eieren om boksen skulle bli stjålet? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sydvesten Svart 16.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2006 Det er meget upassende å diskutere nytteverdi når man snakker om duppesingser til båten... :nono: Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjøtummel Svart 16.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2006 Det er meget upassende å diskutere nytteverdi når man snakker om duppesingser til båten... :nono:Nå vel, jeg stusser litt over denne iveren til å fikle med navigasjonshjelpemidler. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Februar.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2006 Nå vel, jeg stusser litt over denne iveren til å fikle med navigasjonshjelpemidler. Jeg har forståelse for at de av medlemmene som "fører an" i å sette seg inn i den teknologiske utviklingen også er intereseert i denne type tema. Allment skal vi være glad for at noen presser på - dette skaper nyvinninger. Jeg er informert fra flere hold om at skandinavierenes iver for bedre kartsystemer har endret policy både til C-map, Navionics og Blue-chart. Det er de som ligger i første rekke med utprøving av el. systemer som utfordrer produsentene. Jeg er overbevist om at innleggene på BP på en eller annen måte utfordrer de forskjellige produsentene av maritime systemer/båter. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Er det noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Jeg har sett det samme på noen Windyer med C og E-serie. Spurte en fra Belanor som tilfeldigvis var på fabrikken, og han sa dette var noe de (belanor) la inn på forhånd. Men ofte er det slik at sånne ting kan gjøres av brukeren selv om det ikke er opplyst i manualen.... Har en Pioneer F900 NAVI system i en av bilene. Den har på samme måte som C og E-serien et standard oppstartsbilde. Men på den kan man laste inn et personlig bilde via minnekort som vises i oppstartsprosessen. Jeg lastet inn et VW bilde og logo slik at det ser mest mulig originalt ut. Det samme kan sikkert gjøres på Ray skjermene, bare man vet hvordan. Jeg hadde søkt etter et stort amerikansk forum for C og E serien og stillt spørsmålet der. Er det mulig for en bruker å gjøre selv, vites det garantert på en slik plass... Dette oppstartsbildet har jeg på NAVI'en Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Servicemannen Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Hadde en innbytte skjerm med Beneteau oppstartlogo, men etter jeg lagret den i 1,5år og startet den på ny var Raymarine-logo på plassen sin Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 For de som har pc i båten kan en også endre det kjedelige "win xp" bildet til sitt eget og... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.